Web dizaino įtaka atsiliepimams iš lūpų į lūpas

Egzistuojant įvairioms reklamos formoms, dauguma verslininkų labiausiai vertina reklamą, kuri yra platinama iš lūpų į lūpas (angl. Word Of Mouth – (WOM)). Šis reklamos būdas yra puikus ne tik dėl to, kad yra pigiausias iš visų žinomų (nes yra nemokamas), tačiau ir dėl greito bei užtikrinto adresato pasiekimo. Reklama iš lūpų į lūpas – procesas, kurio metu yra skatinamos natūralios diskusijos raginant vartotojus dalintis įspūdžiais apie prekės ženklą arba organizaciją.

Reklama iš lūpų į lūpas – įtakinga ir sparčiai plintanti rinkodaros priemonė

74 procentai vartotojų reklamą iš lūpų į lūpas vertina kaip pagrindinį faktorių prieš nusprendžiant įsigyti produktą.

Naudojant šį reklamos būdą informacija sklinda labai greitai, sukurdama platų žinančiųjų tinklą. Žodinei reklamai pasklisti reikalingas tik vienas pozityvus klientas ir jo teigiami atsiliepimai apie prekę ar paslaugą keliems savo draugams, o šie savo ruožtu praneš dar keliems.

Kita vertus, šis reklamos būdas yra menkai kontroliuojamas dėl daugybės kintamųjų, nuo kurių jis tiesiogiai priklauso, t.y., klientų nuotaika, pomėgiai bei asmeninės savybės. Skatinti teigiamą reklamą iš lūpų į lūpas tapo dažnos įmonės rinkodaros strategijos dalimi – ši reklama padeda klientams priimti sprendimą (ne)įsigyti prekę ar (ne)apsilankyti parduotuvėje. Dėl šios priežasties tokia reklama verslininkams yra labai naudinga, tačiau tuo pačiu ir pavojinga.

Norint paskatinti pirkti, reikia suvokti pirkėjo elgseną 

Tyrėjai nustatė, kad reklamos žodžiu tipas (teigiama, neigiama) turi didelę įtaką vartotojų sprendimui pirkti. Norėdami viską iliustruoti, mokslininkai pasiūlė pritaikyti S-O-R (S–stimulus, O–organism, R–response) modelį. Pasak modelio, parduotuvės aplinka (pvz., spalvos, muzika, šviesa, kvapas) sukelia emocijas, kurios daro įtaką reklamos iš lūpų į lūpas skleidimui ir sužadina klientų norą apsipirkti, pakartotinai apsilankyti ar pranešti apie parduotuvę draugams.

Internetinėse parduotuvėse (kaip ir įprastinėse) lankytoją veikia du faktoriai: kognityviniai (besiremiantys pažinimu, žinojimu, gebėjimu pažinti) ir emociniai. Jie taip pat turi didelės įtakos atgaliniam ryšiui. Pavyzdžiui, internetinė svetainė, kurios naudojimasis yra aiškus, išvaizda tvarkinga, pagrindinis puslapis neperkrautas, spalvų deriniai parinkti teisingai, bus populiaresnė už tą, kuri jiems kelia blogas emocijas (kurioje tekstas yra sunkiai įskaitomas, pagrindinis puslapis – perkrautas ir kurios naudojimas yra sudėtingas).

Vizualumas – vienas iš kriterijų priimant sprendimą

Taigi, jau žinome, kad tiek tradicinėje, tiek internetinėje parduotuvėje klientų emocijas smarkiai veikia aplinka. Internetinės svetainės išvaizda ir parametrai, tokie kaip raidžių spalva ir dydis, fono spalva, animacijos ir interaktyvios funkcijos atitinkamai veikia internetinių apsipirkinėtojų emocijas.

Svetainėse, kurių dizainas yra grįstas iliustracijomis, (pvz., vietoje/šalia raidinių meniu punktų yra pavaizduota atitinkama ikona) pateiktą informaciją apie produktus ar teikiamas paslaugas lankytojai įsisavina geriau. Informacijos kokybė yra tiesiogiai susijusi su atgaliniu ryšiu (tokiu kaip svetainės rekomendavimas), todėl internetiniai pirkėjai, kurie priima gaunamą informaciją kaip aukštos kokybės, dažniausiai yra patenkinti internetine svetaine ir dėl šios priežasties skleidžia teigiamą reklamą.

Internetinės svetainės dizainas smarkiai lemia vartotojo emocijas

Išnagrinėjus įvairių tyrimų statistinius duomenis nebekyla abejonių dėl web dizaino daromos įtakos vartotojo emocijoms, pasitikėjimui internetine svetaine ir apskritai jūsų verslu:

  • 94 procentus pirmojo vartotojų įspūdžio lemia svetainės dizainas;
  • Anot Adobe atlikto tyrimo rezultatų, internetinės svetainės turinys turi atrodyti estetiškai ir būti lengvai vartojamas tam, kad išlaikytų vartotojo dėmesį:
    • 38 procentai vartotojų nustoja naršyti internetinėje svetainėje jei joje pateiktas turinys yra nepatrauklus;
    • 39 procentai vartotoju nustoja naršyti internetinėje svetainėje jei joje esančios iliustracijos neužsikrauna arba kraunasi per ilgai.
  • 75 procentai vartotojų susidaro nuomonę apie svetainės patikimumą remiantis internetinės svetainės dizainu;
  • 88 procentai vartotojų nėra linkę sugrįžti į internetinę svetainę jei joje turėjo prastą vartotojo patirtį.

Reziumė

Akivaizdu, kad reikia kurti tokias internetines parduotuves, kurios suteiktų klientams pasitenkinimą ir taip skatintų pasidalinti internetine parduotuve su draugais ir pažįstamais. Norint paskatinti reklamos iš lūpų į lūpas sklaidą patariama į savo internetinę svetainę patalpinti socialinių tinklų mygtukus (Facebook, Twitter ir Youtube). Palengvinus vartotojų susisiekimą tarpusavyje potencialiai padidėtų atsiliepimų apie svetainę skaičius ir tuo pačiu padidėtų jos žinomumas.

Straipsnį parengė
Ieva Bajarauskaitė ir Ingrida Celešiūtė. Jos tikisi, kad straipsnis jums buvo įdomus ir naudingas. Įvertinkite jį žvaigždutėmis!

Šaltiniai:
https://www.getambassador.com/blog/word-of-mouth-marketing-statistics
http://wwwimages.adobe.com/content/dam/Adobe/en/max/2015/pdfs/state-of-content-oct.pdf
https://www.gowebbaby.com/how-website-design-impact-your-sales-and-conversion/
https://blog.hubspot.com/marketing/compelling-stats-website-design-optimization-list#sm.0008duymc1e5ref4rr21fkco9tk3s

[Viso: 1    Vidurkis: 5/5]