11 sėkmingo tinklalapio savybių

Ar nusistatėte, kokių rezultatų reikia jūsų verslui? Padidinti klientų skaičių? Pardavimus? Pelnyti klientų pasitikėjimą ir lojalumą? Šiame straipsnyje pateikiamos pačios svarbiausios svetainės kūrimo ypatybės, kurios padės ne tik įsitvirtinti smulkiajam verslui, bet ir padidinti pardavimų apimtis bei klientų skaičių valdant didesnį verslą.

Tinklalapio projektavimo pagrindinis tikslas – palengvinti vartotojų informacijos paieškas. Gerai sukurtų svetainių turinys turėtų būti gerai matomas ir suprantamas, o ne paslėptas po nereikalinga informacija. Negana to, sėkmingiausios svetainės turi ir išskirtinį dizainą – dizainas traukia akį ir neblaško, svetainėje malonu naršyti, ji lengvai naudojama ir joje nėra gramatikos ar kitokių klaidų. Taip pat tikėtina, kad kuo daugiau laiko žmonės naršys jūsų svetainėje, tuo didesnė tikimybė, kad paversite juos savo klientais.

Taigi, jei artimiausiu metu planuojate susikurti naują svetainę ar atnaujinti jau esančią, svarbu suprasti geruosius bruožus, kurie gali pagerinti vartotojo patirtį naršant svetainėje. Jūsų dėmesiui – 11 sėkmingos svetainės savybių.

1. Aiškumas

Lankytojai nepraleidžia daug laiko apžiūrinėdami svetainę, todėl puslapis turi būti glaustas ir lengvai naudojamas ir vos įsijungus suteikti klientams ne tik estetinį pasitenkinimą, bet ir aiškumo pojūtį. Apsilankę klientai turi būti paskatinti ir toliau naršyti svetainėje, turi būti sužadintas jų smalsumas. Švarios ir neperkrautos, su aiškiu kvietimu imtis atitinkamų veiksmų svetainės pritraukia daugiau lankytojų. Taip pat patartina naudoti vaizdus ir nuorodas, kad klientai galėtų greičiau rasti tai, ko jie ieško, nes kuo mažiau paspaudimų klientui prireikia norint rasti jiems reikiamą informaciją, tuo geresnis įspūdis sudaromas apie svetainę.

2. Svarbi informacija

Kontaktinis puslapis yra priemonė, kuria naudojantis klientai gali susisiekti su svetainės atstovais jiems rūpimais klausimais neišjungiant internetinio puslapio. Jame turi būti pateikta kontaktinė informacija ir kita svarbiausia informacija apie įmonės veiklą. Į šią informaciją dažniausiai įeina vardas, telefono numeris, adresas, socialinių tinklų nuorodos, Google žemėlapis su įmonės koordinatėmis, darbo laikas ir įmonės rekvizitai.

3. Technologijos ir greitis

Galvojant apie technologijas reikėtų apsvarstyti ir tai, kaip puslapis bus sukurtas. Tai svarbu tiek pat, kiek ir jo išvaizda. Ne visi interneto dizaineriai galvoja apie greitį, nuotraukų skaičių ar turinį klientų svetainėje, todėl prieš kuriant svetainę turi būti aiškiai išdėstyti pageidavimai, o ją sukūrus turi būti rūpinamasi, kad internetinė svetainė atitiktų verslą, t.y. augtų plečiantis verslui ir pozicionuotų verslą taip, kaip norite, kad jis būtų pozicionuojamas.

Greitis kuriant internetinę svetainę taip pat labai svarbus. Pasak tyrimo, atlikto Aberdeen Group, 1 sekundė laukimo puslapio krovimosi metu sumažina puslapio peržiūras 11 procentų, klientų pasitikėjimas svetaine nukrenta 16 procentų, o konversijos nuostolis yra lygus 7 procentams.

Verslininkai tikrai nenori, kad lankytojas išjungtų puslapį jam nebaigus pilnai krautis.

Svetainių priegloba. Tai internetinės svetainės talpinimas serveryje kartu su kitų serverio vartotojų internetinėmis svetainėmis. Nuo svetainės prieglobos labai priklauso jūsų svetainės greitis. Prieš pasirinkdami šios paslaugos teikėją, pirmiausia sužinokite apie teikėjo serverius ir išsiaiškinkite, kokias sąlygas ir privalumus jūs gaunate užsisakydami atitinkamą prieglobos planą.

Optimizuoti paveikslėliai. Yra įrodyta, kad vaizdai gali pagerinti skaitomumą ir vartotojo įsitraukimą į matomą turinį.

Į internetinę svetainę turėtų būti talpinami tik tie paveikslėliai, kuriuos iš tiesų ketinate naudoti (internetinė svetainė – ne failų saugykla), idealiausia, kad paveikslėliai būtų tokio dydžio, kurio jums reikia (jei paveikslėliui skirta vieta yra 200×200, reikėtų įsitikinti, kad jis sumažintas iki 200×200).

Itin svarbu, kad prieš įkeliant į svetainę paveikslėliai būtų sumažinti, kitaip tariant „suspausti“ (angl. compressed). Tokiu būdu paveikslėliai nepraras kokybės, bet užims gerokai mažiau vietos. Procedūra gaali būti atlikta įvairių nemokamų svetainių pagalba.

Podėliavimo (angl. Cache) įskiepiai. Podėliavimas – tai optimizavimo procesas, kurio metu dažniau naudojami duomenų elementai daromi lengviau pasiekiamais, nei tie, kurie naudojami retai. Interneto svetainės podėliavimo įskiepiai padeda pagerinti internetinės svetainės veikimą.

Google turi patogią įrangą, kurią naudojant galima patikrinti svetainės greitį ir gauti kelias idėjas kokybės gerinimui: http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/.

4. SEO

SEO padeda tinklalapiui tinkamai nustatyti padėtį paieškų puslapiuose, kad klientai, ieškodami reikalingo produkto ar paslaugos, galėtų svetaines rasti lengviau. Procesas metai iš metų tobulėjo, kad galėtų apsvarstyti daugiau nei tik raktažodžius. Patartina atkreipti dėmesį į tikslinę rinką ir ko ji ieško internete. Taip galima efektyviau pasiekti ir išlaikyti šiuos lankytojus.

Yra dešimtys taisyklių efektyviam SEO, čia mes pateikiame kelias paprastas taisykles:

Didžioji dalis turinio turi būti naudojama HTML formatu. Kuo mažiau naudojami Flash, JavaScript.
Kokybiškai naudojami svarbūs raktažodžiai. Kuriant turinį, aktualų vartotojui, naudojami ir raktažodžiai, kurie atitinka turinio kontekstą.
Apsvarstomos nuorodos – jos turėtų būti susijusios su jūsų tinklalapiu.
ALT atributas – tai alternatyvus tekstas, kuris yra naudojamas paveiksliukų aprašymui. ALT atributas prisideda kaip draugiškos vartotojui svetainės priemonė.

5. Santykiai su klientais

Dauguma vartotojų pirmo apsilankymo metu nepriima sprendimo pirkti (faktiškai 9/10 klientų pirmo apsilankymo metu neperka prekių). Patariama pasinaudoti galimybe ir parodyti savo įmonės pranašumą – sužavėti klientus nauja, aktualia informacija, žaviais paveikslėliais, kad būtų išlaikytas klientų dėmesys. Taip pat galima atkreipti vartotojų dėmesį pasiūlant lankytojams kažką, kuo jie domisi ir mainais paprašyti elektroninio pašto adresų ir vardų. Nemokami patarimai, ataskaitos, akcijos, naujienlaiškiai ir katalogai yra geri vertingo pasiūlymo pavyzdžiai, net jei jie siunčiami kartą per mėnesį. Įmonės internetinės svetainės lankytojai neretai yra ir įmonės ateities klientai, todėl reikėtų įsitikinti, kad jiems suteikiate galimybę prisijungti elektroniniu paštu.

6. DUK (dažnai užduodami klausimai)

Vienas iš pagrindinių svetainių kūrimo įmonių klausimų, užduodamų užsakovams prieš projektuojant svetainę yra „Kokie yra 5 dažniausiai klientų užduodami klausimai?“. Kone kiekvienas šį klausimą išgirdęs verslininkas neilgai trukęs įvardija mažiausiai 3 klausimus. Kuriant svetainę, yra galimybė atsakyti į visus šiuos klausimus klientams net nespėjus jų užduoti. Puslapyje turėtų būti aiškiai atsakyta į dažniausiai užduodamus klausimus apie sudėtį, medžiagas, įmonės politiką (taisykles ir pan.), pageidavimus ar galimybes. Atsakymus į šiuos klausimus galima panaudoti ir kaip priemonę, padedančią klientui geriau pažinti įmonę.

7. Atsiliepimai

Svetainėje turėtų būti suteikta galimybė rašyti atsiliepimus ir pastebėjimus. Yra galybė būdų, kaip tai galima padaryti. Galima pasikliauti prisijungimais prie socialinių tinklų (pavyzdys – Yelp, Trip Advisor) ir LinkedIn arba galima juos kūrybiškai įdiegti tinklalapyje ar individualiame puslapyje.

8. Unikalumas

Kuo įmonė išsiskiria iš konkurentų? Galbūt tai unikalūs pardavimo pasiūlymai ir tai, į ką fokusuojamasi kai tobulinama žinutė. 83% žmonių įsijungia internetą kai atlieka bet kokius produkto ar paslaugos tyrimus. Todėl kiekvienas verslas turi išsiskirti iš kitų norėdamas augti. Galbūt siūloma žemesnė nei konkurentų kaina, ar suteikiama ypatinga garantija prekei. Siekiant, kad svetainė išsiskirtų iš kitų, praverčia net menkiausia unikali savybė, išskirianti įmonę iš konkurentų gausos.

9. Dizainas

Būkite kūrybingi, bet neleiskite kūrybiškumui pakeisti funkcionalumo. Dažnai klientai turi gerų minčių apie dizainą ir svetainės elementų išdėstymą, bet būtent funkcionalumas yra svarbiausias. Išlaikyti puslapį lengvai naudojamą ir greitai veikiantį bet kokiuose įrenginiuose yra svarbiausia. Neverskite lankytojų sunkiai dirbti norint surasti svarbią informaciją. Puslapis turi būti vizualiai patrauklus, estetiškas, profesionalus. Reikėtų atsiminti, kad jis atspindi visą įmonę, produktus ar paslaugas. Tinklalapis gali būti pirmas ir paskutinis dalykas, paliksiantis lankytojui įspūdį apie įmonę.

NY times

10. Patikimumas

Kai interneto vartotojas pastebi puslapį internete, jis paprastai ieško įrodymų, kad pastarasis yra tikrai patikimas. Parodant lankytojams iš patenkintų klientų gautus atsiliepimus (naudojant nuotraukas ar logotipus), sekėjų sąrašus, dažnai užduodamų klausimų atsakymus ir pan., bus sukurtas pasitikėjimas jūsų internetine svetaine.

Patikimumą didina ir jau aptartas svarbios informacijos apie įmonę puslapis su jame pateikta informacija apie įmonės veiklą, adresą, telefono numerį ir kt. Žinoma, puslapio turinys turi itin daug įtakos įmonės patikimumui. Reikėtų įsitikinti, kad jame nėra gramatikos ir skyrybos klaidų, tekstai yra rišlūs, aktualūs ir įdomūs.

11. Praktiškumas

Svarbus, bet dažnai pamirštas svetainės komponentas yra praktiškumas. Svetainė turi būti lengvai skaitoma, naršoma ir suprantama.

Pagrindiniai praktiškumo elementai yra šie:

Paprastumas. Tai geriausias būdas išlaikyti klientus svetainėje. Tam tinka vertingas turinys, geras organizuotumas ir patrauklus dizainas.
Greitai pasikraunantys ir funkcionuojantys puslapiai. Kaip ir minėjome, 1 sekundė laukimo puslapio krovimosi metu sumažina puslapio peržiūras 11 procentų.
Kuo minimalesnis pagrindinio puslapio slankiojimas (angl. Scroll) aukštyn ir žemyn. Tai ypač svarbu pagrindiniam puslapiui. Poreikį slankioti puslapį sumažins pagrindiniame puslapyje įterpiamos nuorodos į pilną straipsnį.
Logiškas išdėstymas. Meniu turėtų būti patalpintas puslapio viršuje, o jo punktų skaičius neturėtų būti didesnis nei 10.
narsymas ismaniaisiais telefonais ima pranokti narsyma kompiuteryje
Naršyklės suderinamumas. Skirtingos naršyklės turi skirtingas turinio rodymo taisykles, todėl kuriamas svetaines reikia patikrinti naujausiomis Internet Explorer, Firefox ir Safari naršyklių versijomis.
Ekrano skiriamoji gebaSvetainė turi būti jautri. Jautrios svetainės prisitaiko prie mobiliųjų telefonų, nešiojamųjų kompiuterių ar planšečių ekranų, todėl ir menkiausi ekrano dydžių skirtumai neturėtų būti ignoruojami.
Grįžtamasis ryšys. Kai tik žmonės naudojasi svetaine, patartina jiems pasiūlyti atlikti mini apklausą apie sėkmes ir nesėkmes naršant.

Reziumė

Yra daug faktorių, lemiančių pozityvią patirtį kuriant internetines svetaines ir jose lankantis. Iš esmės tikriausiai neįmanoma sukurti tokios svetainės, kuri tiktų visiems ir būtų pripažinta kaip tobula, tačiau svarbiausia pažinti savo tikslinę auditoriją ir stengtis, kad jūsų svetainė atitiktų jos poreikius.

Straipsnį parengė
Ieva Bajarauskaitė ir Ingrida Celešiūtė. Jos tikisi, kad straipsnis jums buvo naudingas. Įvertinkite jį žvaigždutėmis!

[Viso: 0    Vidurkis: 0/5]