12 blogų tinklalapio savybių

Šiomis dienomis kiekvienas verslas turi savo internetinę svetainę – nuo suši restorano iki knygyno. Kiekviena didelė ar maža įmonė gali būti randama internete. Internetinė parduotuvė yra tarsi virtuali vitrina ir dažniausiai iš jos potencialūs klientai susidaro pirmą įspūdį apie įmonę ir tai, ką ji gali pasiūlyti. Todėl reikia žinoti ne tik sėkmingos internetinės svetainės ypatybes, bet ir neigiamus faktorius, kurie kainuoja laiką bei pinigus. 

Svarbiausia įsivaizduoti save potencialaus kliento vietoje ir atsakyti į šiuos klausimus:

• Kodėl jis ieško sprendimo?
• Ko jam reikia?
• Kaip galima jam padėti?

Siekdami patarti verslininkams, kaip naudingiau atsakyti į šiuos klausimus, šiame straipsnyje išskyrėme 12 didžiausių internetinių svetainių klaidų, apsunkinančių klientų apsilankymą svetainėje. Taip pat užbėgsime įvykiams už akių ir patarsime, kaip šių klaidų išvengti.

1. Pagrindinis puslapis

Internetinėje svetainėje apsilankę vartotojai per 4 sekundes turi suprasti, ką ji siūlo ir kaip tai gali jiems padėti. Todėl būtent pagrindiniame puslapyje turi būti pateikta aiški antraštė, šūkis ar verslą iliustruojantis vaizdas.

Vienintelė priežastis, dėl kurios bet kuris verslas gyvuoja, yra išspręsti klientų problemas. Dėl šios priežasties, norint teisingai suprasti vartotoją, rekomenduojama atsakyti į klausimą: Kokias problemas internetinė svetainė padeda spręsti?

Dauguma lankytojų apsilankę puslapyje nori išspręsti vieną ar kelias iš šių keturių problemų:
• Jiems reikia/nori informacijos;
• Jie reikia/nori nusipirkti ar paaukoti;
• Jiems reikia/nori pramogauti;
• Jiems reikia/nori būti bendruomenės dalimi.

 

2. Teksto apimtis

Tarp per daug ir per mažai medžiagos tinklalapyje yra tik plonytė linija. Dauguma tiki, kad viskas ko reikia, kad puslapis būtų paruoštas, yra pora žinučių su paveikslėliais. Matant žymius Apple ir Nike pavyzdžius ne vienam norisi nukopijuoti jų minimalistinį stilių. Deja, daugumai smulkiojo verslo įmonių tai netinka, nes visų pirma reikėtų supažindinti vartotoją su įmonės vykdoma veikla bei pasiūlymais. Kita vertus, žmonės jokiomis aplinkybėmis neskaitys puslapio, pilno teksto. Svarbu pristatyti savo verslą paprastai. Tam užtenka surasti raktažodžius ar frazes, kurios sudomintų.

Patarimas. Naudokite antraštes. Rašykite trumpesnes pastraipas. Padarykite savo pranešimus aiškius ir glaustus. Paryškinkite svarbią informaciją taip patraukdami dėmesį. Šrifto dydis pagrindiniam turiniui turėtų būti 14 pikselių ar daugiau, kad būtų nesudėtinga skaityti bet kuriame įrenginyje. Kiekvienam sakiniui, kurį parašote iškelkite klausimą „kokia šio sakinio svarba bendrame kontekste?“. Jei atsakymo nėra – panaikinkite jį. Palikite pakankamai tuščios erdvės, kad turinys išsiskirtų.

3. Turinys

Turinio organizavimas yra kritiškai svarbus norint išlaikyti žmones savo svetainėje ir ateityje toliau su jais komunikuoti. Atminkite, kad lankytojai nesupranta jūsų verslo taip gerai kaip jūs, tačiau nori kuo greičiau pasiekti informaciją. Sutvarkykite svetainės turinį taip, kad jis būtų aiškus ir ne tik demonstruotų, kad esate savo srities profesionalai, bet ir parodytumėte, kad esate orientuoti į klientus.

Išskiriame kelis geros svetainės turinio bruožus:
• Svetainė turi būti patraukli ir profesionali bei tuo pačiu naudinga vartotojams.
• Šiuolaikiniai klientai nori lavintis, ne tik pirkti. Jie nori žinoti, ką jūs parduodate ir kodėl jūsų produktai ar paslaugos jiems geriausiai tinka. Rinkodaristai vienareikšmiškai sutaria, kad geras turinys bus vienas pagrindinių faktorių pritraukiant potencialius klientus ir plečiant prekės ženklo žinomumą 2017-aisiais metais.

Neužmirškite, kad internetinės svetainės lankytojams taip pat galite pasiūlyti vertingos informacijos, tokios kaip elektroninės knygos, vaizdo įrašai, grafikai, lentelės ir kt.

Patarimas. Pagrindiniame puslapyje palikite lengvai suprantamą ir apibrėžiančią jūsų produktus ar teikiamas paslaugas informaciją. Visą kitą informaciją patalpinkite tinklaraščio (blogo) skiltyje. Panaudokite kelias turinio formas bei pridėkite edukuojančios ir aktualios informacijos, tačiau nepersistenkite su įvairiais šriftais, paveikslėliais bei grafika.

4. Išvaizda

Kai tinklalapio turinys jau sukurtas, kitas žingsnis yra užtikrinti, kad jis atrodytų gražiai ir tvarkingai. Jame neturėtų būti pateikiama per daug/mažai informacijos, paveikslėlių ar animacijų. Svetainės išvaizdai taip pat įtakos turi:
• Kontrastas. Pasak Vincento Flanders‘o: „be tinkamo kontrasto jūsų svetainės lankytojai negali perskaityti teksto, o jei jie negali skaityti, jie išeina“.

• Paveikslėliai. Animacijos, paveikslėliai ir nuotraukos yra skirti iliustruoti žinutei, kad lankytojas suprastų apie ką yra skaitomas tekstas net jei jo viso neperskaito.
Paveikslėliai yra svarbi svetainės išvaizdos dalis, todėl jie turi būti naudojami tik aukštos kokybės.

• Pritaikymas mobiliesiems įrenginiams yra labai svarbus. Galimybė naudotis svetaine mobiliajame įrenginyje yra draugiškumo vartotojui požymis. Nustatyta, kad 2016 metų spalį interneto naudojimas mobiliaisiais ir planšetiniais prietaisais visame pasaulyje sudarė 51,3 procentus, tuo tarpu naršančiųjų kompiuteriu skaičius sudarė 48,7 procentus.

Spalvos. Svarbu nenaudoti pernelyg daug skirtingų spalvų ir atspalvių tiek svetainės fonui, tiek teksto šriftams, nes tai gali neigiamai paveikti lankytojus ir jie nedelsdami paliks svetainę.

Patarimas. Ivestuokite daugiau laiko į unikalių, kokybiškų paveikslėlių paieškas. Jei perkate fotografijas, būkite įsitikinę, kad jos yra reikiamo dydžio ir raiškos, kad yra aiškios ir neiškraipytos. Nenaudokite daug skirtingų šriftų, spalvų ir taip pat įsitikinkite, kad jūsų WordPress tinklalapis naudoja išmaniesiems įrenginiams jautrią temą. Jei turite WordPress svetainę, kuri nėra pritaikyta įvairiems ekranams, pakeiskite šią temą į tokią, kuri būtų.

5. Svetainės sureikšminimas

Yra verslininkų, kurie savo svetainę laiko pagrindine verslo strategija. Jie klysta. Svetainė nėra rinkodaros ar verslo strategija. Svetainė – tai dalis jūsų rinkodaros strategijos. Tai įrankis, kuris padeda siekti užsibrėžtų tikslų, lygiai taip, kaip ir registruotas paštas ar telefonas, kuriuo perduodami nurodymai.

6. Nekokybiškos nuorodos

Nekokybiškos, su svetaine nesusijusios nuorodos į tinklalapius kenkia SEO ir dėl to jūsų tinklalapis vertinamas kaip nepatikimas bei yra pateikiamas Google rezultatų pabaigoje, o dėl to sumažėja lankytojų skaičius. Tarkim, jei ko nors ieškotumėte Google, Bing, Yahoo ar kitose paieškos sistemose, kurią nuorodą į tinklalapį rinktumėtės? Ar tą, kuri yra pirmajame paieškos puslapyje, ar tą, kurią rasite tik 5 ar 15 puslapyje? Dauguma apklaustųjų teigia, jog renkasi pirmuosiuose puslapiuose siūlomas nuorodas. Dėl šios priežasties tinklalapius reikia optimizuoti. Optimizacijos dėka paieškos sistemos iškelia jūsų svetainę aukščiau ir taip potencialiai padidina lankytojų skaičių.

7. Sudėtingas naršymas svetainėje

Kiekviena svetainė lankytojui turi atsakyti į šiuos klausimus:
• Kur aš esu?
• Kur aš buvau?
• Kur dar galėčiau nueiti?
• Kur yra pagrindinis puslapis?

Lankytojai turi greitai surasti tai, ko jie ieško. Nepamirškite, kad dauguma vartotojų informacijos ieško išmaniajame telefone ar planšetėje. Todėl kuo paprasčiau ir suprantamiau viską pateiksite, tuo geriau. Nuorodos turi būti aiškios ir veikiančios, o naršymas turi būti paprastas ir nuoseklus.

Dažniausiai pasitaikančios klaidos:
• nuorodos į puslapį, kuriame esame (pagrindinio puslapio mygtukas pagrindiniame puslapyje),
• klaidingi nuorodų pavadinimai. Tokiu atveju lankytojas nežino kur puslapis jį nuves, jei jis ant jos paspaus,
• nėra mygtuko atgal į pagrindinį puslapį arba jis sunkiai suprantamas.

8. Nėra pateiktų kontaktų

Lankytojai neturėtų ieškoti kontaktinės informacijos. Ji paprastai būna kiekviename internetiniame puslapyje, tačiau pasitaiko atvejų kai ją surasti yra itin sudėtinga. Neverskite lankytojų ieškoti jos Google ar kitose paieškų sistemose, parašykite savo telefono numerį aiškiai matomoje vietoje ir suteikite galimybę klientams, kurie naršo mobiliajame, paskambinti vos spustelėjus numerį.

9. Nėra paskatinimo veikti

Kuomet svetainė susilaukia lankytojų dėmesio, jie turi būti paskatinti imtis tolimesnių veiksmų. Žmonės nenori galvoti ką jiems daryti, kad nusipirktų prekę ar paslaugą, jie nori, kad jiems tai būtų parodyta. Jei jiems bus pasiūlyta prekė ir po to bus palikti sutrikę ir pasimetę, jie gali išjungti svetainę, nes ji nepakankamai aiškiai pasako, ką reikėtų toliau daryti.

Patarimas. Nusistatykite pagrindinį svetainės tikslą ir sukurkite paskatinimą veikti, kad jį pasiektumėte. Supraskite savo tikslinės auditorijos įpročius ir suteikite jiems galimybę pirkti atitinkamoje naršymo proceso dalyje.

10. Tinklaraštis (Blogas)

Blog‘as – būdas papildyti svetainę ir bendrauti su tiksliniu segmentu. Jis turi parodyti tikrąją verslo pusę ir siūlyti originalų ir pridėtinę vertę kuriantį turinį, kuris negali būti randamas niekur kitur.

11. JavaScript ir Flash

Adobe Flash gali būti naudojama geriems ir blogiems tikslams. Deja, gana dažnai pasitaiko piktnaudžiavimas Flash programomis. Pavyzdžiui, norint tęsti darbą puslapyje, reikia peržiūrėti nuobodų, triukšmingą, 20 sekundžių Flash pristatymą be jokios galimybės jį praleisti. Jei jūs išlaukiate filmuko laiką, laukimas nesibaigia – dar yra 8-10 sekundžių delsimas nuo tada, kai jūs paspaudžiate mygtuką iki tol, kol norimas puslapis pilnai įsijungia.

Java taip pat gali būti naudojama tiek geriems tikslams, tiek piktavališkai. Pirmoji Java problema yra apsauga. Dauguma naršyklės istorijos gali būti atskleista naudojant Java. Microsoft visoms saugos spragoms ištaisyti siūlo „išjungti JavaScript“. Kita problema – JavaScript „išpučia“ puslapį. Vien dėl to, jog svetainė įrašinėja, kokius veiksmus joje atlieka vartotojai, svetainės apkrova gali išaugti dvigubai. Iš kitos pusės, Java taip pat suteikia galimybę skelbti svetainėje reklamas. Jos paleidžiamos naudojant JavaScript.

12. Klausimai

Jūsų puslapis skirtas atsakyti į svarbius klientų klausimus: kas, ką ir kodėl (kartais – kur), todėl informacija neturėtų būti pateikta tinklalapyje be jokio aprašymo ir tikėtis, kad ji visiems bus savaime suprantama. Jūs turite žinoti, kaip galima lankytojams padėti, kodėl jiems reikia atitinkamų paslaugų ar produktų. Klientams apsilankius tinklalapyje (dėl bet kokios priežasties) jūsų darbas yra pasiūlyti jiems sprendimą (kad ir kokios būtų jų problemos). Jums reikia atsakyti į visus aukščiau pateiktus klausimus, kad jūsų lankytojai suprastų, ką jūs jiems siūlote.

Reziumė

Akivaizdu, kad šiais laikais internetinė svetainė nėra tik brošiūra, kurią siunčiate savo klientams prireikus daugiau informacijos. Dabar tai – pagrindinis verslo pristatymas, tarsi virtualios paradinės durys, vedančios į jį. Svetainė sudaro klientams pirmąjį įspūdį apie jūsų verslą. Reikia, kad ji išsiskirtų iš kitų, būtų lengvai prieinama, suprantama, naudinga ir išvaizdi. Peržiūrėkite savo internetinę svetainę ir ištaisykite klaidas, tuomet galėsite būti užtikrintas, kad ji tikrai pasitarnaus jūsų verslui.

Straipsnį parengė
Ieva Bajarauskaitė ir Ingrida Celešiūtė. Įvertink jį žvagždutėmis!

[Viso: 3    Vidurkis: 2.3/5]