6 internetinės rinkodaros sprendimai, kurių reikėtų vengti 2017-aisiais

Norint neatsilikti nuo tendencijų ir kryptingai investuoti savo pinigus, vertėtų įsidėmėti ne tik kas bus madinga 2017-aisiais, bet ir vengti to, kas šiemet ims trauktis iš internetinės rinkodaros aukštumų.

1. Svetainės, pritaikytos tik kompiuterio ekranams

Google skelbia, kad reitinguojant internetines svetaines paieškos sistemoje bus atsižvelgiama ir į tai, ar jos yra pritaikytos mobiliesiems ekranams. Tikriausiai nebereikia kartoti, kad taip yra dėl spartaus naršančiųjų mobiliaisiais įrenginiais skaičiaus augimo.

Jei norite, kad jūsų internetinė svetainė būtų draugiška mobiliųjų įrenginių vartotojams, įsitikinkite, kad ji yra prisitaikanti prie skirtingų matmenų ekranų (Responsive), patogi naudoti, o pagrindinė informacija yra lengvai surandama ir struktūruota – dideliam turinio kiekiui atskirti naudojamos antraštės ir pastraipos.

 

2. Twitter

Per pastaruosius kelis metus užsienyje itin išpopuliarėjęs socialinis tinklas Twitter pamažu praranda savo populiarumą. Twitter tinklu šiuo metu naudojasi 27.3 % visų socialinių tinklų vartotojų, tačiau šis procentas yra sumažėjęs palyginti su ankstesnių metų rodikliais.

Remiantis kelių metų statistika, Twitter augimas lėtėja, o tokie tinklai kaip Instagram ir Pinterest sparčiai kyla. 2016 metų gruodį nuotraukų dalinimosi platforma Instagram skaičiavo 600 milijonų vartotojų – nuo liepos šis skaičius padidėjo 100 milijonų. Pinterest taip pat pasiekė savo aukštumas ir skaičiuoja per 150 milijonų aktyvių mėnesinių vartotojų.

Jei prekės ženklo komunikacijai iki šiol naudojote Twitter, nereiškia, kad šiemet jo reikėtų atsisakyti – tiesiog apsvarstykite, ar vis dar verta į Twitter investuoti visas savo pajėgas. Jeigu ne – pagalvokite apie galimybę komunikacijai naudoti ir kitus socialinius tinklus.

3. Dideli reklaminiai skydeliai (baneriai)

Pavyzdys, kuriame didelis puslapio plotas yra išnaudotas baneriams

 

Savieji skelbimai – populiarėjanti reklamos forma

Dar visai neseniai dideli baneriai buvo rodomi kiekvienoje internetinėje svetainėje, tačiau akivaizdu, kad jie blaškydavo vartotoją ir pardavimų atžvilgiu nenešdavo daug naudos.

Buvęs gana populiaria internetinio marketingo dalimi, šis reklamos būdas nyksta ir rinkodaristai vis dažniau renkasi savuosius skelbimus (angl. Native Advertising), kurie 53 procentais aplenkia banerius vartotojų (kitaip tariant, potencialių klientų) dėmesio atkreipimo atžvilgiu. Taip pat svarbu yra tai, kad vartotojas tokiai reklamai skiria beveik tiek pat savo dėmesio, kiek kitoms naujienoms, esančioms jo naujienų sraute. Savųjų skelbimų tendencija yra glaudžiai susijusi su augančiu mobiliųjų įrenginių vartotojų skaičiumi – banerių paspaudimo naršant mobiliaisiais įrenginiais procentas yra itin žemas.

 

4. Paveikslėliai iš fotobankų

Paveikslėliai, pirkti fotobankuose šiandien naudojami vis rečiau – įmonės savo pozicionavimui ir komunikacijai mieliau renkasi originalias nuotraukas ir vaizdo įrašus. Taip yra todėl, kad patobulėjus technologijoms kokybiškus vaizdus įamžinti gali net ir mėgėjai, neturintys profesionalios įrangos, o mobiliuoju telefonu darytos nuotraukos savo kokybe dažnai nenusileidžia profesionalioms.

Standartinės nuotraukos, pirktos fotobankuose, niekuomet neatitiks įmonės identiteto taip, kaip atitiktų originalios nuotraukos, o taip pat nebus sukurtas artimas ryšys tarp vartotojo ir prekės ženklo. Ta pati nuotrauka gali atsidurti ir jūsų konkurento svetainėje, nes fotobankų nuotraukoms dažnai nėra taikomi jokie įsigijimo ir naudojimo apribojimai.

Prisiminkite neseniai Lietuvos ir užsienio žiniasklaidoje nuskambėjusį atvejį apie Lietuvą ir jos šūkio „Lithuania. Real is beautiful“ komunikaciją naudojant nuotraukas, pirktas internete. Valstybinio turizmo departamento direktorei teko atsistatydinti, o mums tai tapo akivaizdžiu pavyzdžiu, parodančiu, kad sukurti teigiamą ryšį ir įgyti vartotojo pasitikėjimą galima tik tada, kai vaizdai atitinka realybę ir vartotojas nesijaučia apgaudinėjamas.

2017-aisiais originalių nuotraukų naudojimas komunikacijoje neabejotinai laimės dvikovą – originalios nuotraukos padidins jūsų kuriamo ir viešinamo turinio efektyvumą, mygtukų „Mėgti“ ir „Dalintis“ paspaudimų skaičių ir sukurs didesnį pasitikėjimą jūsų prekės ženklu.

5. Netikri atsiliepimai

2015 metų rinkos tyrimų agentūros Mintel tyrimas rodo, kad 70 procentų amerikiečių prieš apsiperkant internetu patikrina atsiliepimus apie prekę, o maždaug 88 procentai klientų tiki internetinių atsiliepimų autentiškumu kaip asmeninėmis rekomendacijomis. Šie skaičiai paskatino įmones kurti netikrus atsiliepimus, o norintieji iš to pasipelnyti net ėmė siūlyti netikrų atsiliepimų kūrimo paslaugas. 2015 metais elektroninės komercijos portalas Amazon padavė ieškinius prekybininkams, kurie skelbia netikrus atsiliepimus apie savo prekes taip siekdami padidinti pardavimus.

Akivaizdu, kad vartotojų pasitikėjimas atsiliepimais buvo sugadintas, tad belieka laukti, kol netikri, šabloniniai atsiliepimai pasitrauks iš interneto ir užleis vietą tikriems atsiliepimams su vartotojo vardu, jo paties darytomis įsigyto produkto nuotraukomis ir autentišku tekstu.

6. Iššokančios reklamos (pop-up)

2016 metų rugpjūtį Google paskelbė, kad ketina bausti (t.y. nerodyti Google paieškoje) svetaines, naudojančias erzinančias iššokančias reklamas.

Ar tokios reklamos tikrai veikia? Atsakymas yra taip – įvairūs tyrimai rodo, kad tokių reklamų paspaudimų kiekis įprastai būna maždaug 2 procentais didesnis nei bet kurios kitos rūšies reklamų. Tačiau Google taip pat surinko informaciją, kuri rodo, jog žmonės nemėgsta lankytis svetainėse su iššokančia ir reikiamos informacijos trukdančia ieškoti reklama. 2017-aisiais Google sieks kaip įmanoma sumažinti tokių internetinių reklamų skaičių.

Taip pat vis daugiau interneto vartotojų ima naudoti reklamas blokuojančius įskiepius (ad-blockers), todėl naudodami iššokančias reklamas rizikuojate, kad jūsų potencialūs vartotojai reklamos net nepamatys.

Reziumė

Norime pakartoti, kad internetinis marketingas tobulėja, o jo tendencijos sparčiai keičiasi, todėl nenuostabu, kad priemonės, kurios seniau buvo veiksmingos, šiandien gali nebeatnešti norimos naudos. Jei anksčiau pirkdavote iššokančias reklamas ir didelius banerius arba turėjote internetinę svetainę, nepritaikytą mobiliesiems įrenginiams, galbūt atėjo laikas permąstyti, ar investuojate į veiksmingas priemones?

Linkime kūrybiškų idėjų ir veiksmingų internetinės rinkodaros sprendimų!

Straipsnį paruošė
Ieva Linkevičiūtė. Ji tikisi, kad straipsnis buvo naudingas. Įvertink jį žvaigždutėmis!

Šaltiniai:
https://sharethrough.com/resources/in-feed-ads-vs-banner-ads/
https://webmasters.googleblog.com/2016/11/mobile-first-indexing.html
http://mashable.com/2017/01/12/5-digital-marketing-trends-that-will-die-in-2017/
https://www.smartbugmedia.com/blog/do-pop-up-ads-actually-work-heres-the-data-you-need
https://www.statista.com/statistics/253577/number-of-monthly-active-instagram-users/

[Viso: 1    Vidurkis: 5/5]