Trumpas internetinės svetainės kūrimo(si) vadovas

Svetainės kūrimas, kaip ir bet kuris darbas, kurį darote – tai jūsų efektyvumo, laiko ir darbų planavimo išbandymas. Tai atsakomybės prieš save ir kitus testas.
Jei kažkada siuvotės naują drabužį žinote, kad pirmiausiai patys turite žinoti, ko norite arba labai tiksliai papasakoti, kur ir kokiomis progomis šį drabužį dėvėsite.
Iki galutinio varianto būtini primatavimai ir pasitarimai, o vizija ima virsti kūnu tik pačiupinėjus medžiagas, siuvinio detales ir kartu nusprendus, kas bus naudojama, o kas ne.
Taigi bendras jūsų ir siuvėjo darbas yra būtinas. Svetainių kūrimas – ne išimtis.

Sėkmingas svetainės kūrimas – asmeninio efektyvumo veidrodis
Patirtis rodo, kad užsakęs svetainės kūrimo darbus, klientas gana dažnai visą atsakomybę perkelia kūrėjams, nepagalvodamas, kad galutinis rezultatas yra ir jo darbo vaisius.
Gali nuskambėti keistai, tačiau svetainės kūrimo sėkmė didele dalimi priklauso nuo kliento asmeninių laiko ir darbų planavimo įpročių.

Štai keletas pavyzdžių:

Chaotiška asmenybė, turinti savo verslą, savais būdais sugeba jį valdyti ir vesti į priekį. Verslas vystosi pagal unikalų šios asmenybės būdą ir stilių, nes visi šio verslo dalyviai prisitaiko prie formuojamos darbo aplinkos ir tokio verslo valdymo ypatumų.
Įprotis vėluoti į susitikimus, atvykti nepranešus, atsakyti į laiškus tada, kada yra patogu, įprotis reikalauti savo visais įmanomais būdais, pradingti kaip į vandenį – visa tai persismelkia ir į kitas veiklas, kuriomis ši asmenybė užsiima.
Tokia asmenybė veltui tikėsis (nors dažniausiai tikisi), kad svetainė bus sukurta suplanuotu laiku, kad jos, kaip kliento norai bus teisingai išgirsti ir įvertinti.

Harmoninga asmenybė (arba tokia, kuri eina šia kryptimi), kuri kartais pati to nesuvokdama gerbia savo ir kitų laiką, sugeba laiku pradėti ir pabaigti suplanuotus darbus ir į užsakomus darbus žiūri su lengvumu ir pagarba, turi visas galimybės visą svetainės kūrimo procesą praeiti efektyviai ir su lengvumu.

Tad jei užsakę svetainės kūrimo projektą iš karto apie jį pamirštate ir pavyzdžiui:

  • išvykstate atostogauti;
  • svetainės kūrimui reikalingo laiko neįtraukiate į savo darbo kalendorių;
  • į svetainės kūrėjų užklausas ir pateikiamą informaciją neįsigilinate, nes manote, kad tai padarysite vėliau

labai tikėtina, kad projekto eigoje jausitės nepatogiai, nes vėluosite su įsipareigojimais, dažnai pamiršite ką rašėte ar sakėte, tuo pačiu tikėdamiesi, kad savo nauja svetaine galėsitės džiaugtis jau greitai.
Kaip tuomet lengvai, greitai ir džiaugsmingai susikurti internetinę svetainę?

Suprantu, kad dažnam svetainę norėtųsi įsigyti kaip bet kurią paslaugą ar prekę, dėl kurios nereikia vargti… Tačiau internetinės svetainės kūrimas – tai jūsų verslo veido kūrimas, kuris jums gali teikti ir, pažadu teiks, kūrybinį pasitenkinimą, atvers geresnį savęs pažinimą ir leis pradėti žengti dar neišbandytomis kryptimis.

Kad tai būtų realybė, o ne fantazijos, yra naudinga ne tik atkreipti dėmesį į savo asmeninius įpročius, bet ir žinoti nuo ko pradėti.

Nuo ko pradėti, (ypač tada, kai jums svetainę kuria pirmą kartą)?
Kad internetinės svetainės kūrimas būtų sklandus, įdomus ir produktyvus darbas, šiek tiek pasiruoškite:

  • Išsiaiškinkite tikruosius savo poreikius ir norus. Nors svetainės kūrėjai padeda juos išgryninti, susisteminti, o kartais ir aukštyn kojomis apverčia, tačiau jūsų idėja, dabarties ir ateities vizija turi būti pakankamai konkreti.
  • Pasitikrinkite ar jūsų idėjos ir norai sutaps su galimybėmis. Pavyzdžiui, jei svetainėje norite turėti pagalbos gyvai langelį, pasvarstykite ar tikrai galėsite šiuo būdu aktyviai komunikuoti? Arba, jei manysite, kad jums reikalinga naujienlaiškių siuntimo funkcija, įvertinkite ar galėsite jį periodiškai siųsti.
  • Atsakykite sau, ar esate pasiruošęs investuoti į kokybiškas, „skanias“ nuotraukas, jei svetainei tai reikalinga?
  • Svetainės kūrėjams išsakykite ne tik savo norus, bet ir baimes. Anksčiau ar vėliau jos vis tiek pasirodys.
  • Padarykite šiam projektui vietos savo darbo kalendoriuje (ar galvoje).
  • Pažadėkite sau, jog svetainės kūrimo reikalams skirsite bent kelias valandas per savaitę.

Sąrašą būtų galima tęsti…
Be šio nedidelio pasiruošimo taip pat naudinga žinoti, ko galima tikėtis jau pradėjus dirbti, kaip tam nusiteikti ir suvaldyti netikėtumus.

Galimi svetainių kūrimo proceso netikėtumai
Nemaža dalis klientų, su kurias tenka dirbti, svetainę kuriasi pirmą kartą arba yra tai darę gana seniai, tad net ir padarę visus namų darbus (aiški vizija, nuotraukos, tekstai, skiriamas laikas), susiduria su aplinkybėmis, kurių kartais neįmanoma nei numatyti nei suplanuoti.

1. Bičiulių komandos įsitraukimas
Kai į svetainės kūrimo procesą įsitraukia draugai, pažįstami ar darbo kolektyvas, galima lengvai pasiklysti tarp jums teikiamų skirtingų pasiūlymų ir idėjų.
Kad ir kaip keistai tai skambėtų, jūsų komandos narių nuomonių įvairovė dažnai stabdo sklandų svetainės kūrimo procesą. Dėl šios priežasties kai kurios svetainės taip ir neišvysta dienos šviesos.
Išsiskiriančios nuomonės yra gerai, kai jos leidžia išgryninti idėjas, labiau priartėti prie norimo tikslo, tačiau nevaldomos gali turėti labiau griaunantį nei kuriantį poveikį.
Kaip elgtis? Mesti visus komandos narius lauk. Juokauju 🙂
Pasistenkite tapti šio projekto šeimininku ir išklausę visas nuomones patys priimkite galutinį sprendimą.

2. Naujų idėjų pinklės
Jūsų pačių, jūsų komandos narių ar draugų siūlomos idėjos svetainės kūrimo procese padeda priartėti prie labiausiai jus tenkinančio rezultato. Tačiau net ir čia yra patartina nubrėžti ribas – leisti naujoms idėjoms ateiti, tačiau jas suvaldyti. Nesuvaldytų idėjų, net ir labai gerų, srautas (t.y. tų, kurias kils pagunda įgyvendinti visas iš karto), kaipmat sukurs susivėlusį strategijų ir darbų kamuolį.
Tad kaip elgtis? Visas kylančias idėjas fiksuoti ir pirmiausiai įgyvendinti tas, kurios tuo metu yra svarbiausios.

3. Darbas su svetainės kūrėjais
Dizaineriai mėgsta juokauti, kad užsakytų darbų kaina kyla priklausomai nuo to, kiek klientas kišasi.
Mes taip nejuokausime (sic!), tačiau patarsime labiau pasitikėti kitų žinojimu ir nebijoti savo nežinojimo.
Kaip minėjau straipsnio pradžioje – svetainės kūrimas yra bendras darbas. Jūsų idėjos ir tikslai tampa darbine medžiaga svetainės kūrėjams, o kūrėjų žinios, gebėjimai ir įdirbis tampa jūsų idėjų nešykle. Jei nebus paisoma šios taisyklės, galutinis rezultatas netenkins nei vienų nei kitų.
Kaip elgtis? Leisti svetainės kūrėjams daryti savo darbą, pasitikėti ir būti lankstiems, net ir savo idėjų bei norų atžvilgiu.

Pabaigai
Nuostatos, įpročiai ir asmeninės savybės, su kuriomis imatės bet kurio darbo – siūtis suknelę ar susikurti svetainę, neišvengiamai jums padės arba kiš koją. Tai svarbu, bet ne svarbiausia.
Norint sėkmingai darbuotis (susikurti internetinę svetainę, prekinį ženklą, vykdyti internetinę prekybą ir t.t.) šiuolaikinės rinkodaros kontekste, būtina suprasti, kad jūsų vizija ir idėjos turi būti skirtos ne jums, o jūsų klientams.

Štai Philip Kotler, vienas garsiausių strateginės rinkodaros ekspertų, jau 2005 m. rašė, kad dabar „pirkėjas turi daugiau pasirinkimų nei bet kada anksčiau ir, dėka interneto, daugiau informacijos“. Pirkėjas yra tik vieno paspaudimo (kalbama apie internetinę prekybą) atstumu nuo kitų, internete lengvai pasiekiamų pasirinkimų (Kotler, 2005, p.20). Tad, kuriant internetinę svetainę per trumpesnį laiką pasieksite daug geresnių rezultatų, jei pirmiausiai galvosite apie savo tikslinę grupę.

Internetinės svetainės kūrimo procesas, kaip ir bet kuri kita rinkodaros strategija, gali pareikalauti pažvelgti į save ir į savo verslą iš netikėtos pusės. Pasiūlyti taip į save pažvelgti – yra svetainės kūrėjų darbas. Jūsų darbas yra leisti šiam pokyčiui įvykti.

Pateikiu pavyzdį, kaip eilinis ir įprastas produktas tapo išskirtiniu dėl pasitikėjimo ir drąsos būti kitokiu:

Šerkšno medus prieš:

Šerkšno medus po:

 

Tai puikus pavyzdys, parodantis, kaip medaus produkcijos įvaizdis transformavosi iš „panašaus į visus“ į unikalų ir išskirtinį, atveriant duris naujai lietuviško medaus rinkodaros kokybei. Esame dėkingi, už tokį drąsų pasitikėjimą ir linkime Šerkšno medui dar daugiau saldžių pergalių!

Parengė Ingrida Celešiūtė, FoxiAD

[Viso: 0    Vidurkis: 0/5]