Pavadinimų galia rinkodaroje

Internetinės rinkodaros sritis glaudžiai susijusi su tradicine rinkodara, juk veikia panašūs dėsniai ir priemonės. Pradedant kurti  internetinę svetainę nebeužtenka kritiškai patikrinti domen’o galimybes būti lengvai įsimenamu, lengvai perduodamu žodžiu ir tuo pačiu pretenduojančiu į Google organinės paieškos raktinius žodžius. Kurdami pavadinimą nepagailėkite nei laiko nei energijos, nes tai vienas iš svarbių Jūsų verslo variklių. Pavadinimas, kuris išlaiko klientus ir užtikrina verslo sėkmę turi pasižymėti šiomis savybėmis:

Išskirtinumas (Distinctiveness)

Atkreipkite dėmesį, ar pavadinimas išsiskiria iš bendros pavadinimų masės, ypač tarp tos pačios srities įmonių. Jis turi gerai išsiskirti pagal tekstą, vizualinį raidžių išsidėstymą ir tarimą.

Trumpumas (Brevity)

Paklauskite savęs, ar jūsų pavadinimas yra pakankamai trumpas, kad būtų lengvai pakartojamas ir naudojamas? Ar jis gali būti paverčiamas populiariu trumpiniu (nikname‘u)? Prisiminkite, kad ilgi, iš kelių žodžių sudaryti pavadinimai bus greitai sutrumpinti iki nieko nesakančių inicialų (TMC, TMP, LMC ir pan.).

Tinkamumas (Appropriateness)

Pavadinimas turi pagrįstai atitikti atstovaujamą sritį versle ir padėti šią sritį identifikuoti. Jei pavadinimas labiau arba geriau atspindi kitą sritį, vertinkite tai labai atidžiai. Geriausi brand‘o pavadinimai yra atitinkami tos srities daiktavardžiai. Turėkite omenyje ir internetinės rinkodaros galimybes – raktinis žodis, kurį lankytojai veda ieškodami jūsų prekių ar paslaugų, yra būtinas jūsų įmonės/prekės/ svetainės pavadinime. Jei pastarasis užimtas, generuokite panašų: su brūkšneliu, su būdvardžiu ir pan.

Lengvai tariamas ir lengvai tariamas paraidžiui (Spelling

Ar išgirdę jūsų pavadinimą žmonės sugebės lengvai jį pakartoti? Ar perskaitę pavadinimą, jie lengvai ištars jį žodžiu? Pavadinimas neturi sukelti žodžių tarimo testo. Žmones tai priverčia jaustis lyg per egzaminą – kaskart tardami pavadinimą jie patiria diskomfortą ir jaučiasi ignoruojami. Taigi ilgi ir sudėtingi žodžiai, juos tariant/rašant, kyla įtampa, parodanti firmos aroganciją būsimų klientų atžvilgiu. Kurdami pavadinimą nepamirškite atsižvelgti ir į tikslinės auditorijos, kuri matys pavadinimą, išsilavinimo lygį.

Patrauklumas (Likebility)

Žverializmas pavadinimuoseVienas svarbiausių sėkmingo pavadinimo kriterijų yra klausimas – ar žmonės pamėgs jį naudoti? Pavadinimai, kurie intelektualiai stimuliuoja ir burnoje maloniai tariasi, turi pradinį pranašumą prieš tuos pavadinimus, kurie to neturi. Įmonių vadovai dažnai pasitelkia savo sukauptą gyvenimo patirtį, išmintį ir solidumą, tad visu rimtumu kimba į darbą – kuria įmonės pavadinimą ir … atsiduria lotynų kalbos pavadinimų spąstuose. Nors galvojama, jog įmonės pavadinimas lotynų kalba – „klasikos, tęstinumo ir solidumo“ įkrova, tačiau retas žino, jog lotyniškų pavadinimų įsimintinumas – vienas silpniausių. Pavadinimas turi būti „gyvas“, naudojamas viešoje erdvėje, arba bent jau būti panašus į gyvoje kalboje naudojamus žodžius. Pavadinimą sudaro skiemenys, kurie gali būti švelnūs, žaismingi, meilūs, aistringi, paslaptingi, harmoningi, inovatyvūs, techniški, sportiški, liūdni, stiprūs, grėsmingi, solidūs… Apsibrėžkite tikslinę auditoriją ir tik tada kurkite pavadinimą. Gamta – neišsemiamas lobynas, tad ženklodaroje tikslingai atsirado terminas „žvėrializmas“ – kaip papildoma galimybė suteikti įmonės prekiniam ženklui reikiamą charakterį.

Išplėstumas (Extendibility)

Brando raides pavadinimeSvarbu suprasti, ar pavadinimas turi „kojas“:

  • ar jis pasiūlo vizualines interpretacijas?
  • ar pasiduoda kūrybiniams sumanymams?
  • ar pavadinimo raidės, jų seka įsimintina, įdomi, nestandartinė, vizualiai išsiskirianti?

Geri pavadinimai suteikia begalę brand‘o išraiškos galimybių. Didžioji dalis žinomų prekės ženklų pasižymi dubliuotomis raidėmis, ritmingais skiemenimis ar žaismingomis bei charakteringomis reikšmėmis.

 

Apsaugotumas (Protectability)

Daugybė pavadinimų gali atlikti prekės ženklo funkciją, tačiau kai kurie pavadinimai yra labiau pažeidžiami, nei kiti. Pasirinkti bendrinį žodį, kaip pavadinimą yra rizikinga, nes negalėsite įteisinti nuosavybės, tad konkurentai turės galimybę lengvai pasinaudos jūsų prekės ženklu. Pavyzdžiui, www.pigu.lt sunku uždrausti konkurentams naudoti teiginį „Pigiau nei pigu!“. Prekinių ženklų „Bobutės paskola“ ar „Paukščių pienas“ valdytojams sunku įtvirtinti teisės į šiuos žodžių derinius.  Rinkitės unikalų, originalų pavadinimą, kurį galėsite apsaugoti ilgu laikotarpiu, o tuo pačiu ir savo investicijas į prekinį ženklą.

Pabaigai

Straipsnyje „Pavadinimo galia: ženklodara Jūsų įmonės ateičiai(„Forbes“) rašoma, kad vieninteliai žmonės, kurie iš tiesų supranta, jog vardai/pavadinimai gali pritraukti arba atstumti klientus yra aktoriai ir atlikėjai. Jie dažnai yra linkę savo vardus keisti, juos trumpinti ir kitaip pritaikyti tai rinkai, kurioje dirba. Tačiau versle pavadinimo keitimas – didelių sąnaudų reikalaujantis žingsnis, todėl geriau šias investicijas daryti pačioje verslo ar projekto pradžioje.

Šį straipsnį parengė Rasa Siudikienė, FoxiAD 2014 m.

[Viso: 9    Vidurkis: 3.4/5]