Svetainės ir e. parduotuvės: ar fotografijų kokybė didina pardavimus?

Kiekvieno šiuolaikinio vartotojo sprendimų priėmimui įtaką daro laikas, patogumas ir aiškumas.

Net ir galėdami skirti laiko naršymui bei reikiamos informacijos paieškai, svetainės ar e.parduotuvės lankytojai vadovaujasi vartotojiškos visuomenės principais, kurie nurodo, kad vertinga yra tai, kas leidžia:

  • greitai mėgautis daiktu ar paslauga (sugaišti ne daugiau 10 sekundžių pasitenkinimui pasiekti);
  • įdėti kuo mažiau pastangų norimam rezultatui gauti (vengti pasirinkimų gausos keliamo streso);
  • neeikvoti energijos informacijos įsisavinimui ir atrankai.

Vadovaujantis šiais principais, kiekvienai svetainei ar e.parduotuvei gali būti keliami 3 pagrindiniai uždaviniai:

1. Pirmame puslapyje patalpinti informaciją (prekes, kategorijas, parduotuvės vartelius), kurią galima rasti, suvokti ir imtis veiksmų per pirmas 3 sekundes.

Šiuolaikinį vartotoją atakuoja neįtikėtina informacijos gausa, todėl laiko, susipažinti su atskirais informacijos blokais, yra skiriama vis mažiau. Dėl šios priežasties e. parduotuvės žinomumas auga priklausomai nuo to, kokios sąlygos sudaromos lankytojams greitai ir lengvai pasakyti „Taip“ jūsų pasiūlymui, t.y. kaip lengva įsigyti prekes internetu. Jei vien užmetus akį susidarys painaus, pernelyg sudėtingo ir dėl to nepatrauklaus tinklapio įspūdis, palikti jūsų svetainei gali pakakti mažiau nei 3 sekundžių.

2. Valdyti lankytojo žvilgsnį, palaipsniui jį nukreipiant prie trokštamo rezultato.

Įsivaizduokite, kad jūsų svetainė ar e.parduotuvė lankytojui yra tarsi žemėlapis, paaiškinantis kaip orientuotis nepažįstamoje erdvėje. Tiems, kurie vertina greitį, minimalias pastangas ir tausoja savo energiją, nuorodos tarp taškų A ir Ž turėtų būti itin informatyvios. Jos turi sudaryti patogios ir malonios kelionės, autopilotu vairuojama transporto priemone įspūdį.

Kaip tai padaryti?

Žmonės priima sprendimą pirkti labiau remdamiesi vaizdo sukeltu pojūčiu, nei prekių savybių aprašais ar patrauklia kaina, todėl didžiausią dėmesį derėtų skirti vaizdo elementams – jų estetikai. Kitaip tariant, nuorodas žemėlapyje galima pateikti per vizualinį turinį – fotografijas, video įrašus ar animaciją. Šie elementai išlaiko lankytojo dėmesį, todėl savo įmonės strategiją ar rinkodaros tikslą galite išreikšti vizualiniuose elementuose: pavyzdžiui, fotografijoje galima pabrėžti ilgametę patirtį, ekologiškumą, tradicijas, arba rūpestį, empatiją ir šiltą aptarnaujantį personalą, inovacijas, dinamiką, pažangias technologijas ir t.t.

3. Aiškiai pateikti informaciją minimalioje erdvėje nepaliekant vietos ir laiko blaškymuisi bei minčių šuoliams.

Vedant lankytoją svetainės ar e. parduotuvės žemėlapiu emocinį užtaisą turinčių vizualinių elementų pagalba, pasirūpinkite, kad šie elementai atrodytų apčiuopiami, tarsi prekės parduotuvės lentynoje.

Vartotojų elgsenos tyrimai parodė, jog prieš pirkdamas, pirkėjas visada nori prekę paliesti, pačiupinėti. Atkreipkite dėmesį – perkant internetu noras prekę paliesti niekur neišnyksta, šis nepatenkintas poreikis lankytojo pasąmonėje sukelia įtampą, kurią gali sumažinti trimatis prekės vaizdas, pateikiant kelias profesionalias produkto fotografijas iš skirtingų pozicijų: pakuotę, vidų, prekę ant žmogaus kūno ir pan.

Prekių foto

Fofografija: www.shot.lt Modelis eSTAR_8inch

Prekinė fotografija

Fofografija: www.shot.lt Modelis eSTAR_8inch

Kokybiška prekinė fotografija

Fofografija: www.shot.lt Modelis eSTAR_8inch

Patraukli prekės fotografija

Fofografija: www.shot.lt Modelis eSTAR_8inch

Prekinė foto

Fofografija: www.shot.lt Modelis eSTAR_8inch

Nepaisant to, daugėja nusiskundimų, jog maždaug 80% e. parduotuvės krepšelių paliekami apmokėjimo žingsnyje, nes šiame etape įvyksta atotrūkis tarp prekės sukurtos emocijos ir noro pirkti. Šį atotrūkį paprastai sukuria:

  • dėmesį blaškantis apmokėjimo procesas: registracija su pertekliniais laukeliais, neaiški apmokėjimo seka ir neaiški galutinė kaina;
  • gretimais šmėžuojantis Facebook like mygtukas, sudarantis pirkimo veiksmui konkurenciją ir siūlantis alternatyvą;
  • vizualiniai skirtumai tarp apmokėjimo etapo apipavidalinimo ir prekių pateikimo.

Toks vizualinis triukšmas išblaško lankytojo dėmesį ir perkelia mintis nuo noro įsigyti prie abejonių dėl prekės reikalingumo.

Kitaip tariant, siekiant didinti svetainių lankomumą bei e.parduotuvių pardavimus derėtų atkreipti dėmesį į jūsų kuriamo „žemėlapio“ emocinį, vizualinį ir informacinį vientisumą, prisimenant, jog lankytojas dažnai nori būti patogiai, greitai ir maloniai vedamas per visus prekės įsigijimo etapus.

Ingrida Celiešiūtė, FoxiAD

[Viso: 2    Vidurkis: 5/5]