Smulkusis verslas: kuriame prekybos strategiją
Pirmas žingsnis į sėkmingą prekybos strategiją yra apibrėžti norimus pasiekti rezultatus. Antras žingsnis – pasirinkti teisingus įrankius, kurie padės siekti rezultatų. Šiame straipsnyje rekomenduosime kelias nemokamas priemones, kurios padės jums išsiskirti iš konkurentų tarpo ir stumtelės verslą į priekį.
Nr. 1 – dėmesys esamai situacijai
Prieš pradedant kurti pardavimų planą smulkiajam verslui, reikėtų atlikti analizę, atsakyti į 3 pagrindinius klausimus (apie tai rašėme straipsnyje „Svetainė ir e. parduotuvė – 3 svarbiausi klausimai“) ir apmąstyti, kokių rezultatų bus siekiama, kokiu laikotarpiu, kaip bus matuojami rezultatai ir kaip pardavimų planas dera su ilgalaikiais įmonės tikslais.
Verslui yra svarbu žinoti ir suprasti kas yra jo klientas, tad atlikite tyrimus apie save ir savo įmonę ir įvertinkite situaciją konkurencingoje rinkoje. Norėdami pasiekti savo tikslinės auditorijos dėmesį apibrėžkite, kokius rinkodaros būdus naudosite ir surašykite savo išskirtinius bruožus. Paklauskite savęs „Kodėl klientas turėtų rinktis mane, o ne konkurentus?“. Žinodami potencialių klientų demografinius ir psichografinius duomenis galėsite rinktis tradicines ir naujųjų medijų rinkodaros strategijas, taip sukurdami ne tik patrauklų vaizdą apie savo verslą, bet nusitaikydami ir į tikslinį segmentą.
Nr. 2 – kūrybiškumas
Gera smulkiojo verslo rinkodaros strategija turi būti kūrybiška. Netradicinė reklama, socialinių tinklų naudojimas, įdomi komunikacija teigiamai veikia smulkųjį verslą. Pavyzdžiui, naudodami „Facebook“ socialinį tinklą Jūs galite reklamuoti savo verslo internetinę svetainę ir taip didinti svetainės lankytojų skaičių. Jeigu norite atkreipti į save dėmesį naudokite „Facebook“ viršutines reklamines juostas, kuriose įdėkite originalų aprašymą apie savo verslą ir prekinį ženklą.
Nr. 3 – nuoseklumas
Atminkite, visi jūsų naudojami vizualiniai elementai (įvaizdinė nuotrauka, logotipas, šūkis, komunikacinis tonas ir kt.) turi būti vieningo stiliaus visuose soc. tinkluose, taip kaip ir kituose jūsų įmonės kanaluose (svetainėje, e. parduotuvėje, iškaboje, reklaminiuose baneriuose ir t.t.). Nuoseklumas, nesiblaškymas sukuria jūsų patikimą įvaizdį, kuris nieko nekainuoja. Vizualinio ir komunikacinio tono vienodumas klientus veikia stipriau, nei, tarkim, mokama reklama, kurioje šauksite apie savo prekių kokybę ir patikimumą. Google Analytics statistika aiškiai parodo, jog dauguma pirkėjų prieš pirkdami pasidomi apie pardavėją, pavyzdžiui, iš e. prekybos platformų (Etsy, e-bay, Amazon ir pan.) pirkėjai linkę užsukti į pardavėjo svetainę ar e. parduotuvę, o ten pasižvalgę grįžta pirkti.
Nr. 4 – ekspertiškumas
Rašykite apie tai, ką išmanote. Tinklaraščiai tampa prekybos įrankiu, didinančiu pardavimus. Nors dar visai neseniai tinklaraščiai ir tinklalapiai buvo skiriami visiškai skirtingai interneto puslapių rinkai, tačiau šiuo metu tinklalapiai ir tinklaraščiai turi bendrą ryšį ir dažnai užima tą pačią vietą versle. Anksčiau tinklalapio tikslas buvo viešinti ir suteikti informaciją apie įmonių produktus ir paslaugas. Tinklaraštis buvo skirtas tik straipsnių publikavimui, kad žmonės juos galėtų periodiškai skaityti ir sekti jų turinį. Šiandien toks skirtumas tarp svetainių ir tinklaraščių yra išnykęs, juos galima apjungti bendram verslo viešinimui. Pavyzdžiui, straipsnio apie svorio metimo taisykles pabaigoje puikiai derės kvietimas veikti (ang. Call to action) – nuolaidų kuponas į sporto klubą/treniruočių video prenumeratai/papildams/sporto aprangai ir pan.
Smulkiajam verslui nėra lengva reklamuoti savo verslą. Reikia įdėti daug darbo ir pastangų, tačiau gera naujiena yra ta, kad skaitmeniniame amžiuje Jūs galite naudoti daug nemokamų medijų, kurios Jums padės plėsti verslą. Savo laiko investavimas Jums padės didinti prekinio ženklo žinomumą ir taip Jūs tikrai sukursite puikų verslą.
Straipsnį parengė Gintarė Trakelytė. Ji tikisi, kad straipsnis Tau buvo naudingas. Įvertink jį žvaigždutėmis!