Komunikacija ne tik socialiniams tinklams: 3 komunikacijos interneto svetainėje gairės

Ar žinote, kokią komunikacijos internete strategiją pasirinkti – komunikuoti socialiniuose tinkluose ar svetainėje? Tiesa ta, kad abu paminėti būdai gali būti veiksmingi, tik nebūtinai jums.

Pirmas ir bene svarbiausias klausimas, kurio galite savęs paklausti – kur „gyvena“ mano tikslinė klientų grupė?[1] ir atsakius, didžiausią dėmesį sutelkti ties ta erdve ar erdvėmis.

Kone kiekvienas produktyvaus ir efektyvaus darbo guru, toks kaip Timothy Ferriss[2] pasakys, kad optimaliausiam rezultatui pasiekti turite panaudoti tik 20 % savo resursų… atsikračius 80 % laiką eikvojančių, neveiksmingų ir nepelningų veiklų, klientų, paslaugų, produktų ar… komunikacijos priemonių.

Išsirinkite 20 % komunikavimo erdvių, kurios jums atneš 80 % pelno ir kurkite bendruomenes ten.

Jei pagrindinis verslo veidas yra interneto svetainė

Dirbant internetinės rinkodaros srityje dažnai tenka stebėti, jog įmonių komunikacija arba nemaža jos dalis, yra perkeliama į socialinius tinklus, svetaines paliekant nuošalyje. Teisybės dėlei pasakytina, kad į socialinius tinklus neretai perkeliami tik komunikacijos lūkesčiai, o ne veiksmai…,tikintis, kad reikalingą darbą socialinės platformos nudirbs pačios.

Komunikacija interneto svetainėje – tai įmonės tapatybės dalis ir unikalus „parašas“, kuris padeda sukurti norimas asociacijas versle ir išvengti prekinio ženklo „įtrūkimų“ (angl. Brand gap).

Ar tai daroma sekant bendromis to meto tendencijomis, nes ir konkurentai taip daro? Ar todėl, kad šiuolaikinio vartotojo portretas yra neatskiriamas nuo Facebook‘o ar Google+?

Jei turite, kad ir 10 000 sekėjų, iš kurių tik 10 % reaguoja į jūsų skelbiamą turinį – ar socialiniai tinklai jūsų verslui tikrai yra svarbiausia komunikacijos priemonė?

Kai socialiniai tinklai neprisideda prie verslui keliamų tikslų, galbūt verta atkreipti dėmesį į komunikacijos interneto svetainėje galimybes ir į žinią, kurią neša pagrindinis jūsų verslo veidas?

Komunikacijos prasme apleistų svetainių požymiai

Prieš aptariant tris bene svarbiausius komunikavimo interneto svetainėje aspektus, paklauskite savęs:

  1. Ar apsilankęs mano svetainėje žmogus, per pirmas 10 sekundžių gali suprasti, apie ką ji: ką siūlo, parduoda, užsiima ir kokią žinią skleidžia?
  2. Ar per pirmąsias 10 sekundžių svetainė sukelia patikimumo, draugiškumo, aiškumo, nuoširdumo ar kitą teigiamą, jūsų verslo tikslus atitinkantį įspūdį?
  3. Ar svetainėje naudojami vizualiniai elementai yra kokybiški, pritraukiantys dėmesį ir prisidedantys prie pirmų dviejų punktų įgyvendinimo?

Jei bent į vieną iš šių klausimų atsakėte neigiamai – viskas yra gerai! Na gerai, juokaujame ir tikriname jūsų budrumą. Jei atsakymai neigiami, skaitykite toliau…

3 komunikavimo interneto svetainėje gairės

1. Aiški – stipri žinutė

Interneto svetainės lankytojų dėmesiui patraukti jūs turite maždaug 10 sekundžių. Dar geriau yra orientuotis į pirmas 3 sekundes, nes informacijos ir pasiūlymų gausos bombarduojamas vartotojas nėra pajėgus apdoroti kasdieninio žinių srauto. Jis taip pat nėra linkęs dėti pastangų įsisavinant pateikiamą informaciją, tad jūsų interneto svetainės pagrindinė žinutė turi būti unikali, patraukli ir pakankamai paprasta, kad visi svetainės lankytojai galėtų ją suprasti atsiminti ir pakartoti.

Norėdami sukurti taiklią žinutę

  • Pateikite savo vertės pasiūlymą kaip įmanoma trumpiau, geriausia keliais žodžiais;
  • Atsisakykite didelių teksto blokų. Tai tik vartai, kurie nuves į jūsų pagrindinį turinį;
  • Venkite chaoso: svarbu, kad jūsų pagrindinės žinutės neužgožtų antrinė informacija.

Ford OMGAiškios žinutės pavyzdys – automobilių kompanijos „Ford“ reklama. Kaip galite matyti, pristatant naujus automobilius pasirinktas akivaizdžiai į jaunimo segmentą orientuotas šūkis “MPG that’s OMG”[3]. Vartotojui nereikia ieškoti žinutės, ji pateikta aiškiai, originaliai ir paprastai.

2. Komunikavimo tonas

Komunikavimo tonas tai nuotaika, su kuria sutinkate, vedate ir išlydite svetainės lankytojus. Ji gali būti: asmeniška, nuolanki, šalta, nuoširdi, atvira ar mokslinė. Pasirinkę tinkamą, jūsų verslo tikslus atitinkantį komunikavimo toną, o tuo pačiu ir savo įmonės prekės ženklą, investuosite į 20 % klientų, galinčių atnešti jums 80 % pelno. Taip pradėsite kurti ilgalaikius ryšius, lojalumą bei klientų pasitikėjimą.

AkiniaiDraugišką toną pasirinkusios organizacijos pavyzdys – akinių gamintojas „Warby Parker”. Ši įmonė siekia įtraukti svetainės lankytojus į visas komunikacines veiklas: konkursus, nuotraukas, klausimus.

Pavyzdyje Worby Parker dizainerė renkasi akinių rėmelius ir klausia, kurie jai tinka labiausiai. Tai svetainės lankytojui leidžia pasijausti svarbiu ir kartu kurti komunikacijos turinį[4].

Svetainės lankytojui – jūsų potencialiam klientui, visada maloniau jausti, kad su juo yra kuriamas ir palaikomas ryšys, nei dėti pastangas „suvirškinti“ didelius informacijos kiekius. Prisiminkite, kad svetainės lankytojams svarbi autentiška komunikacija. Nebendraukite su jais taip, tarsi jie būtų tik piniginiai vienetai.

3. Vizualiniai elementai

Pasak Jessica Ann, CEO ir kūrybos vadovės, stiprus vizualinių elementų turinys padeda sukurti stipresnius ryšius su vartotojais, juos informuoti bei komunikuoti.

Kuriamas vizualinis turinys turi būti:

  • Patrauklus – patrauklūs vizualiniai elementai gali ne tik pasakoti apie jūsų prekę ar paslaugą, bet ir parodyti, kad jūs norite komunikuoti su savo vartotojais, jums yra svarbi jų nuomonė.
  • Efektyvus – vizuali komunikacija suteikia naudingą informaciją. Pavyzdžiui, jei gaminate sudėtingą maisto gaminimo aparatą, sukurkite video, kaip juo paprastai ir saugiai naudotis.
  • Reikšmingas – komunikuojant vizualiai svarbu apsvarstyti ar kuriamas turinys turi tikslą.

Įsivaizduokite, kad kuriate vaikiškas kepures ir savo vartotojams pateikiate aukštos kokybės nuotrauką, kurioje du maži ir mieli vaikai žaidžia parke vilkėdami jūsų kuriamas kepures. Tai gali sukurti nuomonę, kad jūsų kepurės yra patogios, tvirtos ir, kad kiekvienas vaikas yra vertas šios kepurės[5].

Suderinus šias tris komunikavimo interneto svetainėje priemones – pagrindinę žinutę, komunikavimo toną ir vizualinius elementus, kuriama vieninga, įmonės prekinį ženklą atitinkanti komunikavimo strategija.

Tai yra įmonės tapatybės dalis ir unikalus „parašas“, kuris padeda sukurti norimas asociacijas versle ir išvengti prekinio ženklo „įtrūkimų“ (angl. Brand gap).

Straipsnį parengė: Ieva Kinčiūtė ir Ingrida Celešiūtė, FoxiAD, 2014

_______________________

1. http://www.copyblogger.com/bye-facebook/
2. http://fourhourworkweek.com/
3. MPG (miles per gallon) that’s OMG – (Oh my God). Galonai mylioms – tai – o, dieve!
4. http://blog.bufferapp.com/social-media-marketing-voice-and-tone
5. http://www.istockphoto.com/article_view.php?ID=1605#.VFd_mvmUf3Q

[Viso: 3    Vidurkis: 4.7/5]