2014-ieji: komunikacijų ir technologijų naujienos

Metų sandūra – apibendrinimų ir prognozių laikas. Kviečiame pasižvalgyti, ką 2014-iesiems žada komunikacijų ir technologijų tendencijų apžvalgininkai.

Nykstančios ribos

2014 IT ir medijų tendencijos

Pirmiausia, vis labiau nykstančios ribos tarp šių sričių: klientų noras gauti apčiuopiamą investicijų grąžą iš rinkodaros internete lemia, jog tik techninių sprendimų, pvz. interneto svetainės ar el. parduotuvės, nebeužtenka – rezultatams pasiekti reikalingas ir kokybiškas turinys. Rimtos programavimo įmonės, norinčios išlikti el. komercijos rinkoje, turės vienyti pajėgas su medijų specialistais arba pasukti išskirtinai unikalių programinių sprendimų kūrimo keliu. Ir nors vis dar pasitaikys ieškančių „programuotojo tinklalapiui“, eilinėms interneto svetainėms, el. parduotuvėms nebereikės „kietų“ programuotojų, kurių gebėjimai yra didesni nei reikia lengvai tiražuojamai programai kurti, o bandymas programuoti tai, kas jau seniai suprogramuota, reikš nugaros atsukimą realybei ir primins šaudymą iš patrankos į žvirblį. Populiariausios turinio valdymo sistemos yra ir liks laisvai prieinamos ir nemokamos, tad tinklalapių šeimininkai investuos ne į dviračio išradinėjimą, bet į tobulinimą – patrauklaus turinio kūrimą ir patogumo lankytojui didinimą. Todėl informacinių technologijų įmonių laukia nauji iššūkiai ir viršukalnės – reikia protingų galvų ir greitų sprendimų, kad ištroškęs vartotojas, įpratintas gauti „Coca-Cola“ buteliuką per 30 sekundžių, nebegaištų 20 sekundžių, kol užsikraus mobilioji programa.

Net didieji rinkos žaidėjai „Google“, „Netflix“, „Youtube“, „Facebook“, kažkada buvę technologijų įmonėmis, dabar tampa didžiosiomis medijų aikštėmis, kurios, pasikinkiusios duomenų srautų analizę, stebi vartotojus ir seka paskui juos.

TVideo

Kita ryškėjanti nykstančių ribų tendencija – TV ir video internete susiliejimas. Mėgstamų serialų nebereikia laukti ar graužtis praleidus seriją. „Televizija“ internete, mažai ką turinti bendro su tradicinės TV žiūrėjimu ant sofos, pateikia vis platesnį paslaugų spektrą – nuo video įrašų žiūrėjimo iki video žaidimų, nepriklausomai nuo naudojamos priemonės, vietos ir laiko, t. y., įvairūs ir (arba) įvairaus dydžio ekranų įrenginiai gali būti naudojami TV turinio peržiūrai namie, parke ar oro uoste.

„Microsoft“ investuoja į TV pramogas, į komandą pakviesdama žymiausius TV profesionalus, kad atnaujintoje „Xbox“ platformoje vartotojai matytų originalius šou iš „Amazon“, „Netfix“ ir kitų tinklų, generuojančių įplaukas iš registruotųjų vartotojų.

 Lankytojai – po padinamuoju stiklu

Nesvarbu, kur lankytojai prisijungė, iki šiol cirkuliavo 2 populiariausios „valiutos“ – arba jie patys susimokėdavo už turinį, arba už nemokamą turinį stebėdavo reklaminius skelbimus, t.y. padėdavo parduoti reklaminius plotus. Trečia, vis labiau populiarėjanti valiuta – surinkti duomenys apie lankytojus. Internetinės rinkodaros strategams tai – neįkainojama žaliava, padedanti identifikuoti segmentus, strateguoti internetinės rinkodaros veiksmus ir matuoti jų grąžą. Mandagus atsiklausimas prieš įdiegiant slapukus vis dažniau apeinamas, todėl įvedę paieškos žodžius ar apsilankę svetainėje ir toliau būsime lydimi tikslinės reklamos palydovų. Lankytojų duomenų paketai tokie vertingi, kad dėl jų vyksta aukcionai, o technologijų ir medijų įmonės vienija jėgas ir rengiasi dirbti kartu, kad pritrauktų ir išlaikytų lankytojų dėmesį bei, žinoma, pinigus.

 Mobilizacija ir vizualizacija tęsiasi

Nyksta skirtumai tarp terminų „nešiojamasis“ ir „stalinis“ kompiuteris, nes viskas tampa „mobiliaisiais“ įrenginiais. Laikas, kurį žmonės praleidžia naršydami išmaniaisiais telefonais, kyla raketos greičiu, todėl svetainė su mobiliąja versija ar mobilioji programėlė jau tampa nebe prabanga, o būtinybe. 2014 m. „Facebook“ ir „LinkedIn“ pusę pajamų planuoja sugeneruoti iš mobiliųjų įrenginių, tuo tarpu „Twitter“ tokias įplaukas jau viršijo 2013-aisiais. Profilio ir naujienų stebėjimas išmaniaisiais telefonais tampa svarbiausiu pajamų tramplynu socialinių tinklų šeimininkams, taip kaip reklamos ir medijų įmonėms – mygtukai kompiuterio ekrane. Nesvarbu, kur ir kaip įmonės padeda verslui pasiekti informaciją, kaip pardavėjai ragina lankytojus pirkti ar kokį turinį parduoda – 2014 metais viskas bus orientuota į mobiliuosius vartotojus.

2014 metais daug tinklalapių, el. parduotuvių ar programų investuos į turinį – įmonių prisistatymas, produktų ir paslaugų demonstravimas keisis nuo tekstinio ir pusiau vizualaus į visiškai vaizdinį turinį, nes tai yra greičiau ir patogiau lankytojui. Didžiausias iššūkis – mobiliųjų tinklų operatorių pajėgumas teikti kokybišką multimedijos vaizdą ir garsą vienu metu.

 Turinys karaliauja

Kaip buvo minėta anksčiau, internetinės rinkodaros laukia strateginiai pokyčiai – svarbiausiu elementu taps turinys, kuris turi būti įdomus, kūrybiškas, kokybiškas ir unikalus. Investicijos į prekės ženklą, reklama ir rinkodara socialiniuose tinkluose užims antrą poziciją pagal svarbumą ir bus labiau pagalbinės priemonės, kad internetinės rinkodaros turinys būtų pastebėtas. Duoti tai, ko nori klientas, iš anksto numatyti, ko jam reikia ir ką jis mėgsta, bei suteikti tai lengvu ir suprantamu būdu – tai bus raktas į kliento lojalumą. Savo kliento pažinimas, atitinkamo turinio pateikimas ir kliento vartojimo patirties kūrimas yra raktas į klestėjimą rinkoje. Ir ne ekranų pločiai čia turi lemiamą reikšmę, o sugebėjimas valdyti, integruoti ir kurti lankytojui nematomas vartojimo patirtis. Tai – IT ir medijų įmonių aukso grūdas. Lankytojas ar klientas jau nebesirūpina, ar tai IT, ar medijų įmonė, jam svarbiausia – paslaugų vartojimo patirtis. Kokybiškai kliento patirtį kuriantys prekių ženklai bus nugalėtojai dabar ir ateinančiais metais.

Taigi, panašu, jog kartu su 2014 metų simboliu arkliu šuoliais lėks ir technologijų bei medijų bendradarbiavimas, „TVideo“, lankytojų duomenų gaudyklės, mobilieji ekranai ir vis patrauklesnis turinys internete.

Su Naujais Metais!

Pagal CNBC, parengė FoxiAD

[Viso: 1    Vidurkis: 5/5]
Komentarų nėra.

Parašykite komentarą