Internetinės rinkodaros gairės savarankiškam darbui ir SEO gairės specialisto akimis

Šiame straipsnyje pateikiame internetinės rinkodaros gaires, kurių pagalba galite savarankiškai pagerinti savo internetinės svetainės matomumą Google paieškoje. Taip pat pateikiame ir antrą straipsnio dalį – SEO gaires specialisto akimis, kur iš techninės pusės paaiškinti svetainių bruožai, padėsiantys pakilti Google paieškos sistemoje.

Google paieškos algoritmo atnaujinimai vyksta nuolat, todėl norime pabrėžti, kad šios rekomendacijos yra aktualios 2017 metų pradžiai, tačiau vėliau gali įvykti įvairių pakitimų. Taip pat tikėtina, kad svetainės, kurios buvo įdiegtos anksčiau, atitiko ano meto Google paieškos algoritmo taisykles.

1 DALIS. Internetinės rinkodaros gairės ir priemonės savarankiškam darbui

1. Jei turite el. parduotuvę, pasitikrinkite, kokie prekių kategorijų pavadinimai yra dažniau naudojami.

Tiksliai žinokite raktinius žodžius/jų derinius, kuriuos Į Google paiešką veda potencialūs jūsų svetainės lankytojai/pirkėjai. Anksčiau galiojusi taisyklė naudoti populiariausius raktažodžius daro vis mažesnę įtaką. Šiuo metu reikia raktažodžių ir sinonimų.

Kaip sužinoti?

  • Surašykite žodžius stulpeliu Excel;
  • Atsidarykite Google raktinių žodžių analizatorių: https://adwords.google.com/KeywordPlanner#start;
  • Pasirinkite Get search volume data and trends;
  • Įrašykite žodžius, kuriuos norite analizuoti, arba įkelkite sąrašą iš Excel;
  • Pasirinkite šalis, kurių gyventojų paieškas norite matyti;
  • Spauskite Get search volume;
  • Pamatysite, kaip dažnai žmonės ieško jūsų raktinių žodžių Google paieškoje;
  • Pasirinkite artimiausius žodžius jūsų sričiai. Nesivadovaukite dažniausiai vartojamais. Neverta rinktis populiariausių bendrinių daiktavardžių – pvz. dizainas, menas, mada, medus, butai, batai ir t.t. Tokių žodžių ieško daug žmonių, tačiau tik nedidelė dalis yra jūsų potencialūs klientai. Pavyzdžiui, žodžio dizainas gali ieškoti įvairių specialybių studentai. Rinkitės tuos, kurie tiksliai apibrėžia jūsų sritį: pvz. „dizainerio konsultacijos Vilniuje“ vietoje žodžio „dizainas“, „psichologas Kaune” – vietoje „psichologas”; „nauji butai Kaune” – vietoje „butai” ir t.t.

2. Raktinių žodžių ir jų sinonimų (toliau – Žodžiai) panaudojimas jūsų svetainėje:

A) Tituliniame puslapyje:

  • Žodžiai puslapių pavadinimuose;
  • Prekių/paslaugų Žodžiai su nuorodomis veda į puslapius iš titulinio puslapio.
  • Žodžiai prekių/paslaugų kategorijose; skyriuose;
  • Žodžiai meniu punktuose.

B) Raktiniai žodžiai vidiniuose puslapiuose:

  • Puslapių pavadinimuose;
  • Dažniau paminėti tekstuose. Pastaba: Rašykite tekstus, skirtus žmogui. Nepiktnaudžiaukite. Google robotai (bots) atskiria, kur yra dirbtinai surašyti raktiniai žodžiai.
  • Pateikti Meta duomenyse. Meta duomenys arba žymos – tai informacija, skirta paieškos sistemų (pvz. Google) robotams, kurie periodiškai vaikšto po svetainę ir kaupia informaciją: t.y. bando suprasti kokiai kategorijai priskirti svetainę, kokios prekės čia parduodamos, kas rašoma tekstuose ir pan. Pastaba: dėl piktnaudžiavimo, Google kasmet mažina Meta duomenų reikšmingumą.
  • Paveikslėlių, iliustracijų, nuotraukų pavadinimuose;
  • Užpildykite ALT žymas ne Žodžiais, o kuo platesniais iliustracijos aprašymais (užvedus pelę ant paveikslėlių/nuotraukų, iškyla alternatyvus užrašas); vadovaukitės taisykle – ALT žymose turi būti taip aprašyta iliustracija, kad žmogus su regėjimo negalia galėtų suprasti paveikslėlio esmę;
  • Svetainės vardas (domenas) sutampa arba yra sudarytas su raktiniu žodžiu, tačiau ši rekomendacija tapo mažiau reikšminga. Šiuo metu Google vadovaujasi jūsų prekiniu ženklu (domenu), kurį priskiria tam tikrai sričiai, atsižvelgiant į jūsų svetainės turinį. Taigi, Jūsų prekinis ženklas (domenas) pats tampa raktažodžiu;
  • Nuorodose yra paminėti Žodžiai – atkreipkite dėmesį, kaip generuojamos jūsų svetainės nuorodos. Jose turi būti tik paslaugas/prekes atspindintys ŽodžiaiPastaba: nuorodose neturėtų būti beprasmių simbolių, pvz: apex/f?p=125:5e0c144e66be966f4744780db0f77f75%%%%%%%;

3. Patikrinkite, ar jūsų svetainė išlaiko Google testą mobiliems ekranams ir Google greitaveikos testą:

https://testmysite.thinkwithgoogle.com/

4. Jeigu jūsų svetainės turinys bus naudingas lankytojams, jūsų svetainė natūraliai kils Google paieškoje:

  • Kai svetainės lankytojai skaito jiems aktualią informaciją, jų vidutinė apsilankymo trukmė tampa ilgesnė, o taip pat tikėtina, kad jie pakartotinai apsilankys jūsų svetainėje – tai faktoriai, parodantys, kad svetainėje talpinamas turinys yra naudingas;
  • Svetainės lankytojai ir kitos svetainės dalinasi jūsų svetainės puslapių nuorodomis su kitais. Tai turi būti natūralus procesas, negali būti piktnaudžiavimo („apsikeiskime nuorodomis“).

5. Kuo daugiau naudingų skaitinių yra jūsų svetainėje, tuo didesnė tikimybė skaitytoją paversti klientu.

Atkreipkite dėmesį, kad nemaža dalis ieško ne prekių ir paslaugų, o problemos sprendimo! Pavyzdys – žmonės, kurie yra labiausiai linkę pirkti psichologo paslaugas, problemos sprendimo internete ieško vesdami probleminius žodžius, tokius kaip „neištikimybė“; „paauglių seksas“, „vyras turi kitą“ ir pan.

6. Kuo daugiau kokybiškų nuotraukų, tuo daugiau sulauksite potencialių pirkėjų, kurie naudojasi Google paieška „Vaizdai“ ir renkasi prekes.

 

Šie žingsneliai – tai SEO minimumas, kurį galite žengti savarankiškai. Toliau pateikiame internetinės rinkodaros gaires SEO specialisto akimis.

2 DALIS. SEO gairės specialisto akimis

Google ir kitos paieškos sistemos įvertina svetainę ir pagal gautus rezultatus ją rodo organinėje paieškoje. Google robotai gali įvertinti svetainę tik tada, kai svetainėje yra tokia galimybė – kitaip tariant, kai svetainė yra draugiška paieškos sistemoms. Toliau pateikiame faktorius, kurie svetainei suteikia draugiškumo statusą.

Pagrindiniai draugiškumo faktoriai:

1. Svetainės struktūra

Jeigu svetainės navigacija yra tvarkinga, aiški, o nuorodų struktūra nuosekli, svetainėje lengva naršyti lankytojui ir paieškos sistemoms.

2. Svetainės žemėlapis

Google rekomenduoja naudoti 2 svetainės žemėlapius (Site Map):

  • Žemėlapį, pritaikytą paieškos sistemoms;
  • Žemėlapį, pritaikytą lankytojui.

3. Svetainės saugumas (HTTPs)

Tai saugos sertifikatas, kuris užkoduodamas saugoja svetainėje esančius duomenis. Google teikia prioritetą svetainėms, kurios turi SSL sertifikatus ir atitinka aukštus saugos standartus. Ypatingai reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad jeigu svetainė saugo arba naudoja privačius duomenis (pvz, pirkėjų vardai, asmens kodai, adresai, banko sąskaitų numeriai), saugumo sertifikatas yra būtinas.

Nesaugi svetainė

Saugi svetainė

Svarbu: nesaugi svetainė gali būti pašalinta iš paieškos sistemų arba šalia jos atsirasti prierašas, kad svetainė nėra saugi.

4. Svetainės gidas (robots.txt)

Tai automatiškai įdiegiamas elementas daugelyje svetainių (pvz. WordPress). Šis svetainės gidas teikia rekomendacijas paieškos sistemomis, kur geriau neiti. Visus sutrikimus ir pokyčius svetainėje rekomenduojama stebėti per Google Analytics ir Search Console.

Google varžybos tarp svetainių

Kai paieškos sistemos turi jūsų svetainės duomenis, prasideda svetainės vertinimas lyginant ją su kitomis. Nors paieškos sistemos neatskleidžia tikslių kriterijų, didelių duomenų pagalba SEO ekspertai išskyrė pagrindinius faktorius, pagal kuriuos svetainės konkuruoja labiausiai:

1. Mobili versija ir greitaveika (19%)

Mobili ir greita svetainė garantuoja labai platų lankytojų prieinamumą.

Pritaikymas mobiliesiems įrenginiams – pasak statistikos, 2016 metais mobiliaisiais ir planšetiniais prietaisais internete naršė 51,3% pasaulio interneto vartotojų. 2017 metų duomenimis, mes kasdien praleidžiame 114 minučių naršydami mobiliuoju įrenginiu. Taip pat Google skelbia, kad reitinguodama internetines svetaines paieškos sistemoje atsižvelgia ir į tai, ar jos yra draugiškos mobiliųjų vartotojams. Todėl itin svarbu, kad internetinė svetainė būtų patogi naršyti mobiliuoju telefonu ir prisitaikanti prie skirtingų matmenų ekranų (Responsive). Taip pat vis daugiau žmonių naudojasi Google paieška pagal vietovę – per 2016 metus tokių žmonių padaugėjo dvigubai! 80% žmonių, ieškančių informacijos pagal vietovę, tai atlieka mobiliuoju įrenginiu, todėl neužmirškite vartotojams pateikti tinkamos informacijos mobilioje svetainės versijoje.

Greitaveika – pasak Think with Googleׅ, 40% lankytojų palieka svetainę jeigu ji kraunasi ilgiau nei 3 sekundes. Kiti šaltiniai teigia, kad 80% lankytojų iš mobilių prietaisų palieka svetainę, jei ji kraunasi ilgiau nei 5 sekundes. Bendra rekomendacija visiems ekranams yra 2 sekundės, o siekiant, kad žmogus naršytų netrukdomas, rekomenduojamas 1 sekundės krovimosi greitis. Svetainės užsikrovimo greičiui įtaką daro ne tik svetainė, bet ir lankytojo naudojamas įrenginys (kompiuteris, telefonas, planšetė) bei interneto greitis. Todėl svetainės krovimosi statistiką rekomenduojame pasižiūrėti per Google Analytics, taip žinosite, koks vidutinis svetainės krovimosi greitis būdingas jūsų lankytojams.

2. Turinys (22%).

Kai svetainė pasiruošusi priimti lankytoją, reikėtų stengtis orientuotis į turinį. Turinys turi būti naudingas, lengvai skaitomas ir atitikti lankytojų lūkesčius, todėl rašyti vardan žodžių ar puslapių kiekio nereikėtų. Google paieškos sistema vertina, ar informacija skirta klientui, ar rašoma kartojant raktažodžius siekiant naudos Google paieškoje. Geriausias būdas pasitikrinti turinį yra vertinti jį iš skaitytojų pusės. Jeigu turinys susilaukia teigiamų atsiliepimų bei statistikos, vadinasi, jis yra aktualus ir geras. Taip pat atkreipkite dėmesį į turinio ilgį. Ilgis turi būti adekvatus temai. „Kuo ilgesnis, tuo geriau“ yra mitas ir tai patvirtino patys Google atstovai.

3. Patikimumas ir patrauklumas (18%)

Socialinis patikimumas – Aktyvus dalyvavimas socialiniuose puslapiuose rodo, jog jūs glaudžiai bendraujate su savo lankytojais, o jūsų informacija kelia pasitikėjimą ne tik paieškos sistemoms, bet ir lankytojams. Jei įmonė turi gausų sekėjų būrį Facebook paskyroje, tai daro teigiamą įtaką ir įmonės svetainės reitingui.

4. Paspaudimo rodiklis

Jeigu jūsų puslapio paspaudimo rodiklis yra aukštas, vadinasi, yra didelė tikimybė, kad kilsite paieškos rezultatuose.

5. Išorinis SEO arba SEM (41%)

Jeigu aukščiau paminėti faktoriai yra atlikti, toliau viskas vystosi natūraliai. Patenkinti lankytojai dalinasi jūsų informacija su kitais, jeigu informacija yra pakankamai rimta – ja naudojasi rašant kitą informaciją ir tokiu būdu jūsų puslapis įgauna išorinę vertę, kurios pagalba kyla į viršų organinėje paieškos sistemoje.

Žinoma, yra įmonių, siekiančių išorinę vertę susikurti nenatūraliu būdu – pavyzdžiui, įmonės sumoka kitoms internetinėms svetainėms pinigus tam, kad jos naudotų įmonės sukurtą turinį ir svetainės nuorodas. Kartais rinka yra labai konkurencinga ir net itin geros kokybės informacija be išorinės pagalbos negali pasiekti lankytojų – tada verta susimąstyti apie išorinio SEO ir SEM paslaugas.

Reziumė

Šiose gairėse žmogiška kalba surašėme tai, ką galite atlikti savarankiškai. Žinoma, tikrieji SEO specialistai naudoja daugiau specializuotų įrankių ir praktikų. Tačiau pasitikėkite savimi – „Net ir tūkstančio mylių kelionė prasideda nuo pirmo žingsnio” (Laodzi).

Sėkmės nuoširdžiai linki FoxiAD Lapino Džentelmeno komanda: Rasa, Simona, Ingrida, Ieva, Rūta, Merita, Lukas, Donatas, Sidas.

Parengta pagal:
https://www.link-assistant.com/news/ranking-factors.html
https://www.thinkwithgoogle.com/articles/mobile-page-speed-load-time.html
https://analytics.google.com/analytics
https://www.thinkwithgoogle.com/articles/millennial-dads-turn-to-digital-in-moments-of-need.html

[Viso: 1    Vidurkis: 5/5] Jūs jau įvertinote šį straipsnį balu 5