Internetinė rinkodara – vienas populiariausių būdų reklamuoti savo verslą?

Kuriant rinkodaros planą kiekvienas verslas susiduria su plačiu galimybių ir tikslų įgyvendinimo spektru. Rinkodaros įrankiai svyruoja nuo tradicinių priemonių, tokių kaip skelbimų spausdinimas, radijo ir televizijos reklamos iki naujųjų technologijų panaudojimo tinklaraščio, reklaminių juostų kūrimui ir socialinių tinklų rinkodarai.

Tradicinė ar internetinė rinkodara?

Daug kam kyla klausimas – ar naudoti internetinę rinkodarą ar pasikliauti tradicine? Kuri geresnė, patogesnė ir naudingesnė? Daugeliu atvejų šis pasirinkimas turėtų priklausyti nuo jūsų tikslinės auditorijos ir prekės ženklo, tačiau internetinė rinkodara sparčiai populiarėja nepriklausomai nuo šių kriterijų. Dabar internete gali būti randama ar parduodama kone viskas. Internetu naudojasi ne tik jaunimas, bet ir vyresnioji karta.

Siekiant padėti jums apsispręsti ir priimti su tradicine ir internetine rinkodara susijusius sprendimus, šiame straipsnyje apsvarstėme internetinės rinkodaros privalumus ir trūkumus.

Internetinės rinkodaros privalumai

Žinomumas. Naudojant socialinius tinklus įmonė gali tiesiogiai bendrauti ne tik su grupe klientų, bet ir su individualiu vartotoju. Palaikant artimą ryšį su vartotojais, kokybiškai didinamas prekės ženklo žinomumas ir kuriamas teigiamas įmonės įvaizdis.

Prekės ženklo žinomumui didinti vis dažniau pasitelkiami ir socialiniai tinklai. Itin didelis privalumas yra tas, kad juose komunikacija iš vienakryptės (kai siuntėjas perduoda žinutę vartotojui (gavėjui)) tampa abipuse – vartotojas gali reaguoti į gaunamą žinutę, bendrauti su siuntėju ir taip keistis informacija.

Pasak rinkos tyrimų kompanijos eMarketer ir Web Strategies Inc., iki 2020 metų socialiniame tinkle Facebook viso bus užsiregistravę 90 procentų socialinių tinklų vartotojų. Taip pat numatoma, kad populiarėjančia platforma Instagram 2020 metais naudosis iki 47 procentų visų socialinių tinklų vartotojų.

Šie du socialiniai tinklai yra sparčiausiai augantys lyderiai, todėl pravartu į tai atsižvelgti planuojant savo internetinio marketingo kampaniją ir renkantis kanalus.

Greitis. Internetas yra bene efektyviausia ir greičiausia priemonė norint pasiekti vartotoją ir jam perduoti įvairaus formato daugialypę žinutę. Naudodamiesi internetu galite pasiekti klientus vos per kelias minutes ir tokios komunikacijos kaštai yra itin maži.

Lygiavertiškumas. Kiekvienas verslas turi galimybę konkuruoti su bet kuriuo kitu, nesvarbu kokio dydžio yra verslas ir jo apimtys. Tradiciškai, smulkesni mažmenininkai stengiasi atitikti didesnių konkurentų keliamą kartelę, tačiau internete dažnai viskas vyksta atvirkščiai – smulkus verslas internetinėje erdvėje gali būti lankstesnis ir geriau komunikuoti su savo vartotojais.

Kaina. Verslas gal vystyti internetinės rinkodaros strategiją labai mažais kaštais ir taip labai sėkmingai pakeisti brangius reklamos kanalus, tokius kaip spauda, televizija ir radijas.

Aukščiau paminėtieji socialiniai tinklai – pavyzdys, kaip neišleidžiant pinigų galima komunikuoti su vartotoju ir plėsti savo sekėjų ratą. Tačiau visą komunikaciją internetinėje erdvėje derėtų patikėti savo darbą išmanančiam ir iš to duoną valgančiam žmogui. Tik tokiu atveju komunikacija bus kryptinga, o kuriamas turinys – kokybiškas ir tikrai aktualus vartotojui.

ivairiu rodikliu ismatavimas statistiniais duomenimisIšmatuojami rezultatai. Atvirkščiai nei naudojant tradicinės rinkodaros metodus, internetinės rinkodaros priemonėmis galima iš karto matyti komunikacijos efektyvumą. Taip pat galima labai greitai reaguoti ir esant poreikiui keisti strategiją bei priemones, o tokiu būdu pagerinti rezultatus. Tokios programos kaip Google Analytics leidžia matyti, kiek vartotojų apsilanko internetinėje svetainėje, kokius veiksmus joje atlieka ir kiek laiko trunka vidutinis vartotojų apsilankymas.

Prieinamumas. Jūsų verslas gali būti matomas bet kurioje pasaulio vietoje netgi naudojant nesudėtingą rinkodaros kampaniją ir tam skiriant sąlyginai nedidelę pinigų sumą. Norint pasiekti lygiai tą pačią auditoriją ir rezultatą tradicinės rinkodaros priemonėmis, jūs išleistumėte daug didesnę pinigų sumą.

Reklama. Kaip dažnai jūs skaitote skrajutes, kurias gaunate? Ar esate užtikrinti, kad jūsų lauko reklamas pastebi tikslinė grupė? Naudojant socialinių tinklų dalinimosi mygtukus, elektroninį paštą ir pačius socialinius tinklus, savo žinute galėsite pasidalinti neįtikėtinai greitai. Pagal 2016 metų statistiką, kiekvienas Facebook vartotojas vidutiniškai turi 155 draugus. Akivaizdu, kad aktyviai dalinantis geru turiniu, šis gali pasiekti tūkstančius žmonių per labai trumpą laiką. Tačiau turėkite omeny, kad prastai sukurtas turinys kartais plinta dar greičiau, todėl svarbu užtikrinti, kad turite rizikos valdymo strategiją. Ši strategija jums padės nenumatytais atvejais sustabdyti neigiamos informacijos plitimą, o taip pat nesusidursite su nenumatytu stresu.

Galimybė pasirinkti. Dauguma žmonių nemėgsta tiesioginių pardavimų paštu ar telefono skambučiais, ypač jiems nepatogiu laiku. Be to, dėl prastai apibrėžtos tikslinės auditorijos tokiais būdais dažniausiai pardavinėjami daiktai, kuriais žmonės ne itin domisi. Internetas ypatingas tuo, kad asmenys turi pasirinkimą atsisakyti arba pasirinkti bendravimą jiems aktualiomis temomis ir gauti informaciją apie jiems aktualias prekes ir paslaugas.

Taip pat vis daugiau vartotojų yra linkę ieškoti jiems aktualios informacijos internete, todėl jei kursite aktualų turinį ir pasirūpinsite matomumu Google paieškos sistemoje, vartotojai susiras jus patys.

Lojalumo skatinimas. Naudojant internetinės rinkodaros priemones (Google AdWords, Google AdSense, reklaminius banerius ir pan.), jūs galite skatinti savo potencialius klientus ir sekėjus imtis veiksmų, tokių kaip apsilankymas jūsų svetainėje, pirkimas, naujienlaiškio prenumerata ir t.t.

Internetinės rinkodaros trūkumai

  • Tikroji sėkmė labai priklauso nuo klientų aktyvumo internete.
  • Tai pareikalauja daug laiko – turinys turi būti kuriamas, redaguojamas, patvirtintas ir išleistas; turi būti atsakoma į komentarus ir svetainėje turi būti vykdoma reguliari priežiūra ir atnaujinimas.
  • Dėl forumų, tinklaraščių (blogų), socialinių tinklų ir kt. kanalų, kuriuos išnaudojate savo verslo komunikacijai, gausos gali kilti problemų dėl informacijos nuoseklumo ir naujumo. Būkite nuoseklūs, pasirinkite tiek kanalų, kiek galite suvaldyti. Jei jūsų įmonės Facebook paskyroje naujausia žinutė – 2 metų senumo, tokia paskyra yra ne tik nereikalinga, bet ir kenkia jūsų verslui.
  • Vyresnio amžiaus žmonėms gali trūkti kompiuterinio raštingumo, todėl jie gali rinktis skrajutes, kurias galės skaityti laisvalaikiu. Dar kartą pagalvokite apie savo segmentą.
  • Prastai sukurta ir netikslinama Google Adwords kampanija gali niekada nepajudinti verslo iš vietos, nors pinigai už paspaudimus bus išnaudoti.
  • Internetinės rinkodaros sritis labai dinamiška ir nuolat kintanti, todėl nuolat reikalauja žinių atnaujinimo pagal Google gaires, priemonių atnaujinimo pagal Google Mobile Friendly ir svetainės bei e. parduotuvės greitaveikos pagal Google Page Speed Inside.
  • Profesionali internetinė rinkodara reikalauja investicijų. Nors internete apstu reklamų „susikurti e. parduotuvę per 5 minutes“, tačiau rimtam verslui tai kaip prekystalis miške – niekas neranda, o jei randa, neperka dėl nepatrauklaus dizaino, šabloniškumo, iššokančios konkurentų reklamos ir t.t.

Reziumė

Turbūt supratote, jog internetinė rinkodara – plati sritis su daugybe priemonių reklamai. Jei nusprendėte savarankiškai pabandyti, darykite tai apgalvotai, gražiai ir nuosekliai. Prisiminkite populiariausią profesionalų taisyklę „Mažiau yra daugiau“. Lapinas Džentelmenas linki sėkmės!

Šaltiniai:

• https://www.webstrategiesinc.com/blog/how-much-budget-for-online-marketing-in-2014
• http://expandedramblings.com/index.php/by-the-numbers-17-amazing-facebook-stats/

Straipsnį parengė
Ieva Bajarauskaitė. Ji tikisi, kad straipsnis Tau buvo naudingas. Įvertink jį žvaigždutėmis!

[Viso: 1    Vidurkis: 5/5]