Animuoti personažai rinkodaroje

Animaciniai veikėjai dažnai naudojami įvairiuose rinkodaros sprendimuose. Jie atsiranda ne tik ant produktų pakuočių, bet yra naudojami ir įvairiose reklamose, aiškinamojoje vaizdinėje medžiagoje.

Taip pasakojamos istorijos ir pristatomos idėjos yra pateikiamos patraukliai bei visiems suprantamu būdu, todėl animuoti vaizdo klipai ir trumpi filmukai gali daryti įtaką tam visuomenės segmentui, kuriam ir yra skirta informacija. Dėl šių priežasčių nenuostabu, kad animuoti veikėjai ir vaizdo klipai yra auganti rinkodaros tendencija.

Kuo patrauklūs animuoti personažai

Animuoti personažai dažniausiai kuriami specialiai tam tikrai kompanijai ar prekei, kuri juos naudoja.
Yra keletas animuotiems personažams būdingų bruožų, kurie žavi kūrėjus:

  • Unikalumas
  • Nuosavybės teisės
  • Lojalumas
  • Lankstumas
  • Ilgaamžiškumas
  • Reputacija

Kai animuotas veikėjas kuriamas nuo pirmųjų eskizų– sukuriamas jo unikalumas. Toks veikėjas bus išskirtinis, nes personažas buvo sukurtas specialiai jums. Turint nuosavybės teises į vieną ar kitą animuotą personažą, jo kūrėjai ir savininkai gali daryti tai, ką nori, kas jiems atrodo reikalinga ir naudinga.

Čia išryškėja dar viena animuotų personažų savybė – lankstumas. Jie nėra žmonės, todėl gali papulti į netikėčiausias situacijas ir tai nesukels nemalonumo jausmo. Ribas nustato kūrėjų vaizduotė ir galimybės.

Būtų sunku įsivaizduoti žmogų analogiškoje situacijoje. Dažnai norima, kad tai, kas vyksta su realiu žmogumi būtų pagrįsta protu. Akivaizdu, kad pavyzdyje pateiktas siužetas nėra įmanomas realybėje, tačiau žiūrovas tokią animuotą reklamą priima be jokių dvejonių.

Animuotiems personažams būdingas dar vienas itin svarbus bruožas – ilgaamžiškumas

Jie tarnaus tiek, kiek reikės ir niekada nepasens, nebent to nori jų kūrėjai. Tai, kad animuoti veikėjai nesikeičia, sukuria stipresnį ryšį su klientu. Pastarasis mano, kad jau pažįsta tam tikrą personažą ir gali lengviau susitapatinti su juo. Netgi populiariuose animaciniuose filmukuose, kad ir kaip ilgai jie būtų rodomi, veikėjai beveik nesikeičia. Pavyzdžiui, Megė ir kiti vaikai iš filmuko The Simpsons neužaugo ir kažin ar tai kada nors įvyks. Personažai nesikeičia – jie nesensta, todėl sudaromas begalybės įspūdis – atrodo, jog šis filmukas bus kuriamas nuolatos.

Animuoti veikėjai, kaip ir žmonės turi reputaciją, kuri yra sukuriama pagal jų veiklos rezultatus

Dažniausiai animuoti personažai kuriami su teigiamomis vertybėmis, su tam tikru požiūriu į aplinką, todėl visos šios savybės nepakinta. Priešingai nei animuotų personažų, pasirinktų aktorių reputacija gali pakisti dėl jų poelgių, todėl gali tekti ieškoti to, kas pakeis aktorių. Stiprūs animuoti personažai gali tapti kompanijos avatarais. Jie yra lyg kompanijos veidas, kuris sąveikauja su aplinka, reaguoja į ją, reprezentuoja kompanijos vertybes, tikslus.

Šiek tiek istorijos

Nereikia pamiršti to, kad rinkodaroje naudojami personažai turi savo istoriją, kuri yra pristatoma klientui, žiūrovui. Dažnai animacinis veikėjas yra kuriamas tam tikram vartotojų segmentui. Taip siekiama sugauti tam tikros auditorijos dėmesį. Vienas žinomiausių XX amžiaus animacinių herojų marketinge kūrėjas yra Leo Burnett‘as. Jis sukūrė tokius populiarius veikėjus kaip Žaliasis milžinas (Jolly Green Giant) arba visiems gerai žinomas Halkas (Hulk), Tigras Tonis (Tony The Tiger), Katinas Morisas (Morris The Cat) ir kt.

Taip pat iliustratorius dirbo ir su tokiomis kompanijomis kaip Kellogg‘s, Heinz, General Motors, Kraft Foods ir daugeliu kitų. Leo Burnett‘as garsėjo naudodamas dramatišką realizmą reklamoje. Jam buvo svarbu, kad pristatomas produktas būtų pateiktas nuoširdžiai, dalinantis patirtimis ir emocijomis. Todėl jo kuriami darbai sulaukė itin daug dėmesio ir pasisekimo.

Taigi, kokį poveikį animaciniai personažai daro žmogui?

Animuoti veikėjai skatina žmogų kurti įvairias asociacijas

Taip yra dėl to, kad mūsų smegenys yra linkusios sieti vienus dalykus su kitais – nuolat ieškoma priežasčių – pasekmių. Pavyzdžiui, atsigulus ant lovos, žmogaus jaučiasi geriau, atsipalaiduoja. Todėl smegenys atsipalaidavimą sieja su šiuo veiksmu. Kuriant įvairius vaizdinius elementus, tokius kaip animaciniai personažai, vaizdo klipai ar reklaminės kampanijos, reikia itin gerai apgalvoti visas galimas asociacijas, kurios kils žmogui – tai padės išvengti neigiamų sąsajų.

animuoti-personazai2animuoti-personazai

Metaforos yra dar vienas dalykas, kuris patinka mūsų smegenims

Jos nuolat sieja gautą informaciją, ieško atitikmenų, užslėptų dalykų. Metaforos leidžia smegenims lengvai ir greitai suprasti tam tikrus dalykus. Skirtingi to paties objekto atvaizdai gali kurti skirtingas interpretacijas, gali perduoti skirtingas žinutes, todėl atsiranda perskyra tarp animuotų ir tiesioginių (realių) veikėjų atvaizdų. Pastarieji nėra tinkami visur lygiai taip pat kaip ir animuotieji. Tai geriausiai padės suprasti Kellogg‘s pavyzdys, kuriame galima aiškiai pamatyti animacijos galią – tai ką ji gali padaryti produktui.

Akivaizdu, kad animuotas anksčiau minėto Leo Burnett‘o kurtas Kellogg‘s personažas Cornelious yra patrauklesnis nei realaus paukščio atvaizdas.

Didelė animacijos poveikio dalis slypi tame, kad ji gali kurti santykius su vartotoju ar žiūrovu

Produktai ir prekės, keliančios teigiamas emocijas visuomet darys poveikį žmogui. Vartotojas prisimins, kokius jausmus jam sukėlė prekė ar paslauga ir jis taps emociškai priklausomas nuo jos. Pavyzdžiui, anksčiau minėtieji Kellogg‘s pusryčiai, kurių dėžutėse galima rasti įvairių siurprizų. Šis prekinis ženklas visuomet asocijuojasi su kokybe ir numeriu 1 sausų pusryčių rinkoje. Pirkėjas žino, kad pirkdamas juos gaus ne tik gerą, vaikystę primenantį skonį, tačiau ir teigiamas emocijas. Šiame santykių tarp produkto ir vartotojo aspekte svarbu nostalgija, prisiminimas, lydimas gerų emocijų, artumo ryšio.

Animuoti personažai – ne tik vaikams

Nors animacija dažnai priskiriama vaikams, tačiau marketinge ši nuomonė nėra visiškai teisinga. Animaciniai veikėjai yra naudojami ne tik vaikams skirtų produktų rinkoje. Yra gana daug pavyzdžių, kuriuose gerai žinomi personažai reklamuoja prekes, skirtas suaugusiems. Pavyzdžiui, šioje reklamoje visiems gerai žinomi The Flinstones filmuko veikėjai rūko cigaretes, taip reklamuodami Winston prekinį ženklą.

Tokia reklaminė kampanija yra rizikinga, nes veikėjai joje yra iš vaikiško animacinio filmuko. Žinoma, dažniausiai animaciniai veikėjai naudojami tinkamai – taip, kad padarytų teigiamą įspūdį. Tačiau būna ir priešingų atvejų, todėl visuomet reikia įsitikinti, ar animaciniai personažai yra tinkami konkrečiam atvejui.

Pabaigai

Norint sulaukti tinkamos reakcijos iš visuomenės, reikia gerai apgalvoti, kokį animacinį personažą pasirinkti ir kaip jį pateikti. Reikia suprasti, kad kuriamas personažas turi turėti tam tikras savybes, puoselėti vertybes, kurti ryšį su vartotoju. Gerai sukurtas animuotas veikėjas gali padaryti didelį įspūdį ir prisidėti prie prekės ženklo sėkmės ir populiarumo, tačiau visa tai įvyksta ne per vieną naktį.

[Viso: 0    Vidurkis: 0/5]